شناسهٔ خبر: 25180443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکصد مدرسه برای دانش آموزان عشایر خوزستان نیاز است

اهواز - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: یکصد مدرسه برای دانش آموزان عشایر خوزستان نیاز است که کمک نیکوکاران در این زمینه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حمید قنبری سه شنبه در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر خوزستان در سالن شهد مطهری اهواز بیان کرد:هم اکنون 679 مدرسه عشایری در خوزستان وجود دارد که 85 مدرسه از این تعداد کانکسی، 20 مدرسه کپری و 50 مدرسه استیجاری هستند.
وی گفت: 115 مدرسه عشایری در خوزستان فرسوده و عمر تا 30 ساله دارند.
قنبری ادامه داد: 45 درصد مدارس عشایر خوزستان فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند و برخی مدارس سرویس بهداشتی ندارند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: از جامعه پزشکی، شرکت های بزرگی همچون نفت ، گاز ، حفاری ، جامعه مهندسان و گروه هایی که توانایی کمک به حوزه آموزش و پرورش را دارند انتظار است در تامین و ساخت فضای آموزشی دانش آموزان عشایر مشارکت کنند.
وی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید بالغ بر یکصد مدرسه عشایری در خوزستان ساخته شده اما با این وجود دانش آموزان عشایری این استان مشکلات زیادی دارند.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل نداشتن پول و نقدینگی یک دستگاه ورشکسته است و برای رسیدگی به مشکلات و کمبودهای خود نیاز به کمک نیکوکاران دارد.
سیروس خدادادی در ادامه افزود: نارضایتی که در نیروهای فرهنگی وجود دارد ناشی از تبعیض بین آنها و دستگاه های دیگر در پرداخت حقوق و مزایا است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش مشکلات بزرگی دارد که با کمک خود نیروهای فرهنگی و مردم قابل حل است.
15 هزار و 873 دانش آموز عشایری در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
7158/ 6037

نظر شما