شناسهٔ خبر: 25180419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجلاس وزراي خارجه گروه هفت در کانادا

اجلاس دو روزه وزراي خارجه گروه هفت که فدريکا موگريني، مسئول سياست گذاري اتحاديه اروپا هم در آن حضور داشت، در حالي به کار خود پايان داد که از ميان موضوعات زياد در دستور کار، بيشتر تاکيد بر مقابله با روسيه بود.

صاحب‌خبر -

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2133110" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2111662/2133110?width=340&height=240"></script></div>

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از تورنتو، اجلاس دو روزه وزراي خارجه گروه هفت که فدريکا موگريني، مسئول سياست گذاري اتحاديه اروپا هم در آن حضور داشت، در حالي به کار خود پايان داد که از ميان موضوعات زياد در دستور کار، بيشتر تاکيد بر مقابله با روسيه بود.

اين اجلاس که در تورنتوي کانادا برگزار شد دستورهاي جلسه زيادي از جمله وضعيت سوريه، مناقشه در اوکراين، وضعيت عراق، مناقشه فلسطين، موضوع ايران، افريقا، چين، ميانمار و ونزوئلا را در بر داشت اما وزير امور خارجه انگليس، بوريس جانسون بيشتر به روسيه توجه کرد و گفت: آنچه درباره آن تصميم گرفتيم آن بود که ما گروهي را درست کنيم که به رفتار مخرب روسيه از جهات مختلف چه فضاي مجازي، چه انتشار اطلاعات غلط و چه تلاش براي ترور را مورد توجه قرار دهند.

وزير امور خارجه کانادا، کريستيا فريلند هم به عنوان ميزبان اين نشست اظهار داشت: من و ديگر وزرا درباره حمله به دموکراسي و به طور خاص تلاش روسيه براي ناپايدار کردن برخي دموکراسي ها صحبت کرديم. امروز همدلي بين وزراي گروه هفت براي برخورد با انتشار اخبار غلط و مداخله روسيه وجود داشت و اعلام کرديم که اين رويکرد بايد متوقف شود.

اين اجلاس که در پشت درهاي بسته برگزار شد مقدمه اي براي ديدار سران 7 کشور صنعتي جهان در 18 و 19 خرداد است که در استان کبک کانادا برگزار خواهد شد.

 

مصاحبه ها: 

بوريس جانسون ، وزير امور خارجه انگليس

کريستينا فريلند، وزير امور خارجه کانادا

 

نظر شما