شناسهٔ خبر: 25180260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نوبخت از دریاچه ارومیه بازدید کرد

ایرنا : محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یکروزه خود به آذربایجان غربی از دریاچه ارومیه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این دریاچه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز سه شنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای احیای این دریاچه طی امسال و سال آینده ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که چهار هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به سال جاری است. 
نوبخت ادامه داد: در صدد هستیم این اعتبار را به طور کامل در سال جاری و سال آینده تخصیص دهیم تا نیازهای اعتباری نگین آبی آذربایجان برطرف شود. 
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نسبت به احیای دریاچه ارومیه مصمم است و در این خصوص از همه توان اعتباری و اجرایی خود بهره می برد. 
معاون رئیس جمهوری همچنین از فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بازدید کرد و در روند آخرین مراحل احداث این فاز قرار گرفت. 
 در این بازدید استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی گزارشی از وضعیت این دریاچه و نیازهای آن را جهت تثبیت و احیا ارائه کردند. 
محمدباقر نوبخت در سفر یکروزه به ارومیه علاوه بر حضور در شورای اداری استان از مراحل پایانی طرح احداث راه آهن ارومیه نیز بازدید کرده بود. 
دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است ظرف مدت ۱۰ سال به تراز اکولوژیک خود برسد و یکی از مهمترین مصوبه های این ستاد کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه به واسطه انتقال آب با لوله های پلی اتیلنی از منبع تا سر مزرعه است. 
دریاچه ارومیه بزرگترین آبگیر دائمی در شمال غرب فلات ایران ‌است؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی در حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
 

 

نظر شما