شناسهٔ خبر: 25180238 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳.۵ میلیون نفر در کشور

R41471/P1357/S6,70/CT11

مدیرعامل بانک قرض‎الحسنه مهر ایران گفت: در ۱۰ سال گذشته ۵ میلیون نفر در بانک قرض‎الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کردند و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از تسهیلات شعب این بانک برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مرتضی اکبری عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بانک قرض‎الحسنه مهر ایرانیان براساس وظیفه‌ای که برعهده دارد به دنبال جذب تسهیلات قرض‎الحسنه خرد و ارائه تسهیلات به صورت خرد بوده و در 10 ساله گذشته تلاش کرده در این مسیر حرکت کند.

وی تصریح کرد: در 10 سال گذشته 5 میلیون نفر در بانک قرض‎الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کردند و 3 میلیون و 500 هزار نفر از تسهیلات شعب این بانک برخوردار شدند.

مدیرعامل بانک قرض‎الحسنه مهر ایران ادامه داد: هر 100 واحد منابع که وارد بانک شده، 90 درصد آن به تسهیلات اختصاص یافته و 10 درصد آن نیز براساس قانون در نزد بانک مرکزی سپرده اعتبار است.

اکبری تاکید کرد: به دلیل ماهیت سنت نیکوی قرض‎الحسنه که در جامعه وجود دارد، معوقات ما یک درصد است و این مهم به علت ماهیت این سنت حسنه و تعهدات خردی است که بانک ارائه می‎دهد.

وی گفت: سال گذشته 750 هزار فقره تسهیلات بالغ بر 8 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات عرضه کردیم که رشد منابع ما 83 درصد شامل می‎شد و این مهم بیانگر آن بود این بانک از سیاست‎های خود خارج نشده است.

مدیرعامل بانک قرض‎الحسنه مهر ایران یادآور شد: در مسیر کمک به زوج‎های جوان بانک قرض‎الحسنه مهر ایران از 2 طریق اقدام می‎کند، روش نخست تکالیفی است که بانک مرکزی در قالب تسهیلات قرض الحسنه به زوج‎های جوان اعطاء می‎کند که در سال‎جاری به 15 میلیون تومان رسیده است.

اکبری اضافه کرد: در این راستا در سال گذشته 32 هزار فقره تسهیلات بالغ بر 340 میلیارد تومان به بانک قرض‎الحسنه مهر ایران تکلیف شد که به صورت کامل پرداخت شده و در کنار تسهیلات قرض‎الحسنه به زوج‌های جوان رویکردی را هم ما تعریف کردیم تا در قالب آن خانواده‌ها با گردش حساب یا ایجاد سپرده مختصر نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ازدواج جوانان خود برنامه‎ریزی مالی داشته باشند تا در زمان ازدواج فرزندان خود بتوانند از تسهیلات 40 تا 80 میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد استفاده کند.

وی به دیدار با علمای اهل سنت و تشیع اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه موضوع قرض‎الحسنه مورد تأکید قرآن کریم است سعی کردیم با مشارکت آحاد مختلف جامعه منابع بیشتری در بانک قرض‎الحسنه مهر ایران جمع‎آوری شود و اعطای تسهیلات به افراد نیازمند افزایش یابد که در این راستا با موافقت علمای اهل سنت همکاری مردم اهل سنت استان‎های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان شمالی و جنوبی با ما افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک قرض‎الحسنه مهر ایران به شعار "حمایت از کالای ایرانی" اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد در شرایطی که رکود وجود دارد برای کالای تولیدکنندگان متقاضی وجود ندارد که بانک مهر اقتصاد ایران با اعطای تسهیلات قرض‎الحسنه 4 درصد می‎تواند به افراد متقاضی فرصت خرید کالا را بدهد.

اکبری بیان کرد: همه تلاش می‎کنیم قسمت تقاضا را براساس تسهیلات تقویت کنیم و امسال برنامه ریزی کردیم کارت‎های اعتباری به مبلغ 2 تا 20 میلیون تومان تهیه خواهد شد تا افراد با استفاده از این کارت‎های اعتباری بتوانند از فروشگاه‎های خاص کالای ایرانی خریداری کنند که این اقدام تقویت طرف تقاضا و حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته 750 هزار نفر بالغ بر 8 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که امسال درصدد هستیم این میزان را به یک میلیون نفر بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان برسانیم که با این اقدام خرید کالای ایرانی افزایش می‎یابد.

انتهای پیام/ح

نظر شما