شناسهٔ خبر: 25180139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| ۲ مرکز تشخیص و درمان سرطان در آبادان افتتاح شد

R41468/P1357/S6,57/CT11

رئیس علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ مرکز تشخیص و درمان سرطان در آبادان دایر شد که سعی در تجهیز و تکمیل آن‌ها داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، علیرضا آموزنده امروز در نشست خبری که در محل دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار داشت: 2 مرکز تشخیص و درمان سرطان در آبادان دایر شد که تلاش داریم تجهیز و تکمیل شوند.

وی با اشاره به مشکل تأخیر در بازرسی بهداشتی از کالاهای وارداتی به بندر اروندکنار اعلام کرد: درصورتی‌که مکانی از سوی گمرک برای نماینده غذا و دارو در بندر اروندکنار مهیا شود نیروی ثابت غذا و دارو در بندر اروندکنار مستقر می‌شود که این کار تأثیر زیادی در تسریع و ترخیص کالا از این بندر دارد.

رئیس دانشکده مستقل علوم پزشکی آبادان افزود: به‌زودی 30 دانشجوی رشته پزشکی از کشور عراق، برای نخستین بار تحصیل خود را در این دانشکده می‌گذرانند که با تأیید نهادهای نظارتی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ارزشیابی و موافقت دولت عراق از سال تحصیلی جدید در آبادان مشغول تحصیل می‌شوند.

وی عنوان کرد: این اقدام در راستای ارتقای خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه بین‌المللی انجام شد و تلاش داریم در این زمینه با کشور ایتالیا نیز همکاری داشته باشیم.

آموزنده گفت: 120 دانشجوی رشته پزشکی در آبادان مشغول به تحصیل هستند و هم‌اکنون 10 رشته‌‎ پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوش بری و بهداشت عمومی در این دانشکده تدریس می‌شود.

وی با اشاره به پراکندگی ساختمان‌های معاونت‌های مختلف دانشکده علوم پزشکی در آبادان بیان کرد: در نظر داریم به‌منظور ارائه خدمات بهتر، امسال با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند طرح 30 هکتاری سایت جامع دانشکده علوم پزشکی آبادان را اجرایی کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تأکید بر توسعه توریسم سلامت در منطقه آزاد اروند و بهره‌گیری از ظرفیت لغو روادید اتباع عراقی در ورود به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر عنوان کرد: در صورت بها دادن در بخش‌های مختلف، این مهم می‌تواند یک فرصت سودآور باشد و در کنار این موضوع نباید از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها غافل باشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما