شناسهٔ خبر: 25179415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان؛

سفیران سلامت فرهنگ پیشگیری از ناهنجاری ها را ترویج دهند

اهواز - ایرنا - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت تربیت سفیران سلامت دانش آموزی گفت: دانش آموزان در قالب سفیران سلامت می توانند فرهنگ پیشگیری از رفتارهای تهدید کننده سلامت فرد و جامعه را نهادینه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا سه شنبه در دومین جشنواره سفیران سلامت در سالن طلاییه اهواز بیان کرد: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت می توانند نقش موثری در انتقال آموزش های پیشگیرانه به سایر دانش آموزان، خانواده و جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آمارهای حوزه سلامت در کشور نشان دهنده وجود رفتارهای پرخطر در جامعه است، اظهارکرد: اگر دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت، به انجام وظیفه آگاهی بخشی سلامت در مدرسه و جامعه بپردازند تا حد زیادی از رفتارهای پرخطر در جامعه کاسته می شود.
وی شعار هفته سلامت را در سال 97 ' پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا ' عنوان کرد و گفت: هم اکنون حوزه سلامت در کشور با استانداردها و شاخص های جهانی فاصله زیادی دارد از این رو باید با همکاری بین بخشی این وضعیت را ارتقا دهیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان برگزاری چنین جشنواره هایی را برای بهبود شاخص های سلامت بسیار مفید دانست و افزود: آموزش هایی که با این روش ارایه می شود باعث ترویج فرهنگ داشتن زندگی سالم در بین خانواده می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت:گسترش و توسعه سواد سلامت در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره سفیران سلامت است.
محمود معزی بهداشت و سلامت را از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش خوزستان دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره های سفیران سلامت در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان قرار گرفته است.
وی طرح سفیران سلامت دانش آموزی را گامی مهم در راستای افزایش توانمندی دانش آموزان در حوزه بهداشت و سلامت دانست و اضافه کرد: دانش آموزانی که به عنوان سفیران سلامت فعالیت می کنند می توانند در ایمنی بخشی به مدارس و توسعه سواد سلامت در بین دانش آموزان نقش مهمی ایفا کنند.
اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی آبادان ، شوشتر ، بهبهان و دزفول و اداره کل بیمه سلامت خوزستان در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.
در این برنامه از برگزیدگان حوزه سلامت در آموزش و پرورش خوزستان با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.
7158/ 6037

نظر شما