به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس رسانه ملی انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از اعتقاد به مهدویت و فرهنگ انتظار توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان با اتکا به همین اعتقاد شکل گرفت و مردم نیز از ولایت فقیه بر اساس همین باور و اعتقاد به ولایت حقه الهی پیروی می کنند.
علی عسکری به فعالیت های رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و گفت: ساپایگاه خبری ایهنا صدا و سیما آمادگی دارد در زمینه طراحی برنامههای متناسب و ارائه محتوای غنی در این زمینه و مناسک سازی در حوزه مهدویت همکاری تنگاتنگی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) داشته باشد.
رئیس رسانه ملی به طراحی برنامههای مخاطب پسند تاکید و تصریح کرد: ساپایگاه خبری ایهنا صدا و سیما آمادهاستتا از همه ظرفیتهای داخلی و خارجی برای ترویج فرهنگ غنی انتظار استفاده کند.
حجت الاسلام قرائتی نیز در این دیدار با تشریح فعالیتهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بیان کرد: این بنیاد در ۴ بخش تا کنون فعالیت کرده است.
وی راهاندازی مرکز تخصصی مهدویت را برای آموزش تخصصی حدود ۴ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از مهمترین فعالیت های این بنیاد برشمرد. این معلم قرآنی انتشار بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوع مهدویت برای گروه های سنی کودک تا بزرگسال و از نوآموزان تا استادان دانشگاه، تأسیس مجتمع یاوران مهدی(عج) را در کنار مسجد جمکران و تأسیس دفاتر نمایندگی مهدویت در استانها را بخش دیگری از این فعالیتها ذکر کرد.
حجتالاسلام قرائتی از رییس رسانه ملی خواست تا از کارشناسانی که در این بنیاد فعالیت میکنند در برنامهها برای ترویج فرهنگ مهدویت بهره ببرند و همچنین کتابهای منتشر شده این بنیاد را معرفی کنند.
در این نشست معاونان رسانه ملی از ظرفیتهای هر معاونت برای همکاری در این زمینه سخن بیان کردند و خواستار تعامل بیشتر این نهاد برای ارائه محتوا در زمینه برنامهسازی شدند.
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری تأسیس شد. این بنیاد در سال ۱۳۸۰ با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه (به ویژه نسل جوان و فرهیخته) و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدویت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی راهاندازی شد.
∎
علی عسکری به فعالیت های رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و گفت: ساپایگاه خبری ایهنا صدا و سیما آمادگی دارد در زمینه طراحی برنامههای متناسب و ارائه محتوای غنی در این زمینه و مناسک سازی در حوزه مهدویت همکاری تنگاتنگی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) داشته باشد.
رئیس رسانه ملی به طراحی برنامههای مخاطب پسند تاکید و تصریح کرد: ساپایگاه خبری ایهنا صدا و سیما آمادهاستتا از همه ظرفیتهای داخلی و خارجی برای ترویج فرهنگ غنی انتظار استفاده کند.
حجت الاسلام قرائتی نیز در این دیدار با تشریح فعالیتهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بیان کرد: این بنیاد در ۴ بخش تا کنون فعالیت کرده است.
وی راهاندازی مرکز تخصصی مهدویت را برای آموزش تخصصی حدود ۴ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از مهمترین فعالیت های این بنیاد برشمرد. این معلم قرآنی انتشار بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوع مهدویت برای گروه های سنی کودک تا بزرگسال و از نوآموزان تا استادان دانشگاه، تأسیس مجتمع یاوران مهدی(عج) را در کنار مسجد جمکران و تأسیس دفاتر نمایندگی مهدویت در استانها را بخش دیگری از این فعالیتها ذکر کرد.
حجتالاسلام قرائتی از رییس رسانه ملی خواست تا از کارشناسانی که در این بنیاد فعالیت میکنند در برنامهها برای ترویج فرهنگ مهدویت بهره ببرند و همچنین کتابهای منتشر شده این بنیاد را معرفی کنند.
در این نشست معاونان رسانه ملی از ظرفیتهای هر معاونت برای همکاری در این زمینه سخن بیان کردند و خواستار تعامل بیشتر این نهاد برای ارائه محتوا در زمینه برنامهسازی شدند.
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری تأسیس شد. این بنیاد در سال ۱۳۸۰ با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه (به ویژه نسل جوان و فرهیخته) و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدویت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی راهاندازی شد.
نظر شما