شناسهٔ خبر: 25179012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

خاتم بدون ستاره به جام والیبال باشگاه‌های آسیا می‌رود؟

در حالی که کولاکوویچ حاضر نشده ستاره های والیبال ایران را در اختیار باشگاه خاتم اردکان برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه های آسیا قرار دهد، باید دید این تیم با چه هدف و ترکیبی در این مسابقات شرکت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، پس از آنکه مدیران باشگاه بانک سرمایه بعد از کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی در لیگ برتر والیبال تصمیم به انحلال این تیم گرفتند، معرفی نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا به یکی از چالش‌های مهم در سازمان لیگ و فدراسیون والیبال تبدیل شد.

این در حالی بود که تیم شگفتی‌ساز خاتم اردکان توانسته بود با از پیش رو برداشتن تیم‌های پرستاره به عنون نایب قهرمانی دست یابد و با توجه به قوانین حضور در جام باشگاه‌های آسیا پس از انحلال تیم قهرمان، حق تیم نایب قهرمان حضور در این رقابت‌ها است اما برخی افراد حضور در جام باشگاه‌های آسیا را شایسته تیم بدون ستاره خاتم نمی‌دانستند و در فضایی که فدراسیون هیچ گونه عکس‌العملی را نشان نمی‌دهد به حواشی بیشتری دامن می‌زدند تا اینکه بالاخره اواسط فروردین ماه فدراسیون والیبال در موضعی رسمی اعلام کرد که به طور قطع تیم خاتم اردکان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود و خوشبختانه با این اظهار نظر به مرور از حواشی کاسته شد.

اما تمامی اهالی والیبال به این مساله اعتقاد راسخ دارند که قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا دیگر کار راحتی نیست چرا که اگر نگاهی به اسامی بازیکنانی که در تیم‌های قهرمان لیگ ژاپن، چین و قطر بیندازیم متوجه می‌شویم کسب موفقیت خاتم اردکان در جام باشگاه‌های آسیا و رویارویی با چنین حریفانی به امکانات و ابزار نیازمند است. هرچند تیم خاتم اردکان با هدایت عباسعلی میرحسینی و بازیکنان توانمند و جنگنده‌اش امان هر تیمی را در لیگ برتر بریده بود اما مطمئنا کسب موفقیت در یک تورنمنت بین‌المللی نیاز به برگزاری اردوهای مناسب و جذب بازیکنان مورد نظر است. در سالیان گذشته همواره تیم‌های ایرانی پای ثابت فینال جام باشگاه‌های آسیا بوده‌اند و در اکثر موارد عنوان قهرمانی را نیز کسب کرده‌اند و همین انتظارات مردم از تیم خاتم را زیاد می‌کنند زیراین تیمدر حال حاضر نماینده ایران به حساب می‌آید.

حضور قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا فرصتی تاریخی برای والیبال یزد و شهر اردکان است و باید مسئولان این تیم و همچنین مسئولان شهری برای کسب افتخاری بین‌المللی تلاش‌های لازم را انجام دهند و برای تحقق این امر لازم است تا در برخی پست‌ها بازیکنانی جذب شود اما پس از آنکه این بحث‌ها مطرح شد از کا در فنی تیم ملی خبر رسید که کولاکوویچ اجازه حضور بازیکنان ملی‌پوش در ترکیب تیم خاتم را نمی‌دهد.

از همین رو مسئولان تیم خاتم پس از این صحبت‌ها به دنبال راه چاره بودند و برای جلب همکاری‌ها درخواست جلسه‌ای با احمد ضیایی را داشتند که این جلسه ظهر امروز (دوشنبه) با حضور رییس فدراسیون والیبال، عباسعلی میرحسینی و مسئولان تیم خاتم اردکان برگزار شد.

پس از پایان این نشست عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آنچه در این جلسه گذشت اظهار کرد: خوشبختانه امروز این جلسه برگزار شد و رییس فدراسیون والیبال گفتند که در هر شرایط تیم‌های ملی در اولویت قرار دارند و حتی تیم ملی در بازی‌های آسیایی شرکت نمی‌کند تا عملکرد موفقی در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان داشته باشد. از طرفی دیگر ضیایی گفت که تیم خاتم تنها نماینده شهر اردکان نیست و در حال حاضر به عنوان نماینده ایران  به جام باشگاه‌های آسیای اعزام می‌شود و تاکید کرد که از هیچ کمکی دریغ نمی‌ند و اگر هرجا به مشکل بخوریم قطعا همکاری می‌کنند.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان افزود: در کل یک برآورد مالی شد که حضور در این رقابت‌ها چقدر هزینه دارد. همچنین در مورد زمان رفت و برگشت به میانمار و هزینه‌های بلیت نیز صحبت‌هایی شد.

میرحسینی تاکید کرد: در این جلسه رییس فدراسیون والیبال گفت که ما نمی‌توانیم از بازیکنان تاثیرگذار و اصلی تیم ملی به عنوان یار کمکی در تیم خاتم استفاده کنیم چرا که کولاکوویچ اجازه همراهی آن‌ها با ما را نمی‌دهد و تنها می‌توانیم از برخی بازیکنان دیگر در صورت نیاز استفاده کنیم. ضیایی قول داد که اگر بازیکنی هم تمایل نداشت همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

میرحسینی در پاسخ به این سوال که در چه پست‌هایی نیاز به جذب یار کمکی دارند، گفت: فردا ساعت ۸:۳۰ شب یک جلسه فوق‌العاده در باشگاه داریم تا به بررسی‌های نهایی برسیم و اجازه دهید پس از آن جلسه نکات دقیق‌تر را بگویم.

عباسعلی میرحسینی در پایان درباره زمان اعزام به میانمار جهت حضور در جام باشگاه‌های آسیا گفت: با توجه به برنامه‌های هشتم مرداد ماه به میانمار خواهیم رفت و از ۹ تا ۱۶ باید به مصاف حریفان برویم و در بازگشت روز ۱۷ مرداد نیز از میانمار راهی قطر و سپس ایران خواهیم شد.

نظر شما