شناسهٔ خبر: 25177500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| استفاده از احکام جانشین حبس در دادگستری اصفهان

R41346/P1357/S6,51/CT7

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به استفاده از احکام جانشین حبس در دادگستری اصفهان گفت: برای نخستین بار در اصفهان در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۶ یک هزار و ۱۳۳ دادنامه صادر شده که در آنها از احکام جایگزین حبس در استان استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، احمد خسروی وفا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در اصفهان با توجه به رویکرد قوه قضائیه در مورد کاهش ورود متهم به زندان و استفاده از مجازات جایگزین در 8 ماه ابتدایی سال 96 یک هزار و 133 دادنامه صادر شده که در آنها احکام جایگزین حبس در استان استفاده شده است.

وی با بیان  اینکه رویکرد دادگستری اصفهان استفاده از مجازات‌های جایگزین است، گفت: 980 مورد به جزای نقدی تبدیل شد و بقیه موارد الزام به انجام خدمات عمومی در مدت مشخص بوده است.

صدور رای برای 15 پرونده مرتبط با اغتشاشات دی ماه 96

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پرونده افرادی که در اغتشاشات دی ماه 96 در اصفهان دستگیر شدند، گفت: در این ارتباط 15 پرونده در 7 شهرستان استان منتهی به صدور حکم شده است.

وی افزود: در حوزه قضایی افرادی در اغتشاشات دی ماه 96 دستگیر شدند در 7 شهرستان 15 پرونده تشکیل شد که منتهی به صدور حکم شد.

خسروی وفا ادامه داد: در مورد بقیه پرونده‌ها افراد دستگیر شده پس از یکی دو روز آزاد شدند اما آنچه منتهی به صدور حکم شد 15 پرونده بود.

وی بیان کرد: از این پرونده‌ها 12 پرونده مربوط به اصفهان و 3 پرونده نیز مربوط به شهرستان‌ها بود.

کمک به برطرف کردن مشکلات آبی اصفهان

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه استاندار اصفهان در طول این مدت تلاش‌های فراوانی در ارتباط با برطرف کردن مشکلات آب اصفهان انجام داده است، گفت: امیدواریم با لطف الهی و بارش رحمت الهی بسیاری از مشکلات برطرف شود اما ما به عنوان دستگاه قضایی و عضو شورای تامین استان در راستای کمک به رفع موضوع و دوری از تنش فعالیت داریم.

وی اظهار داشت: ما در سال جاری به شدت با کاهش بارندگی روبه‌رو بوده و هستیم و در حال حاضر مدیریتی که در استان انجام می‌شود بیشتر روی مدیریت آب شرب است تا به درستی تامین شود. اگر آب سد بیشتر شود مشکل آب نیز برطرف می‌شود.

خسروی وفا افزود: اقدامات خوبی با محوریت استاندار اصفهان انجام شده و ما نیز به عنوان دستگاه قضا به این امر کمک می‌کنیم تا تنشی به وجود نیاید.

انتهای پیام/ح

نظر شما