شناسهٔ خبر: 25177230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

بیشتر انتقادات از مراکز درمانی ایلام درست است/ تلاش برای حل مشکلات

ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیشتر انتقادات مردمی از مراکز درمانی ایلام درست است و برای حل مشکلات و رفع و رجوع این انتقادات تلاش خود را می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر کریم همتی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه در دانشگاه بدنبال سیاسی کاری نیستیم، اظهارداشت: تعلق خاطری به صندلی ریاست دانشگاه نداشته و هر موقع از ما بخواهند جای خود را به شخص دیگری خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه ۶ هزار نفر مشغول به کار هستند، بیان داشت: هدف ما حفظ سلامت مردم است و در ایام تعطیلات نوروزی که بیش از ۲۵۰ مورد بازدید از مراکز درمانی استان صورت گرفت و همکارانمان شبانه روزی به مردم خدمت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ۱۰ شبکه درمانی، ۹ بیمارستان، ۵ دانشکده، ۶۳ مرکز بهداشتی درمانی، ۳۰ پایگاه امداد شهری و بین جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی را اجزا تشکیل دهنده دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانست و افزود: ۲۴۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۰ رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام مشغول تحصیل هستند که ۱۵۹ استاد دانشگاه وظیفه علم آموزی به دانشجویان را بر عهده دارند.

همتی با تأکید بر توجه بیش از پیش دولت به طرح تحول سلامت، تصریح کرد: در همین راستا ۴۳۲ پزشک در مراکز درمانی بیمارستانی طبابت می کنند.

وی با ابراز امیدواری از اتمام کار اجرایی پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی بانگنجاب ایلام تا پایان سال جاری، گفت: با تحویل این بیمارستان به دانشگاه بر تخت های بیمارستان ایلام افزوده خواهد شد اما مشکل ما بهینه سازی تخت های بیمارستانی مراکز درمانی است و بایستی کیفیت این قسمت افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام توزیع مناسب امکانات درمانی را از مهمترین دستاوردهای طرح تحول عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون سه دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه MRI و تجهیزات اتاق عمل و دیگر تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مراکز درمانی در استان تهیه شده و مردم و بیماران از آن بهره مند می شوند.

همتی با تأکید بر بهبود روند درمان و افزایش کیفیت و رفع نواقص این حوزه، بیان داشت: بیشتر انتقادات از این دانشگاه درست است و با همکاری همه همکاران درصدد رفع آن هستیم.

وی با اشاره به ۶۳ پروژه در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: این پروژه ها با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا هستند که با بهره برداری از آنها تحولی بزرگ در درمان و افزایش سطح سلامت مردم استان ایجاد خواهد شد.

 خرید دانشکده دندانپزشکی ایلام، اشتباه بزرگی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه ها اشاره کرد و افزود: ۹۰ میلیارد تومان از این بدهی اخذ شده و با این اعتبار توانسته ایم مطالبات پزشکان و کادر درمانی و بازنشستگان را تا پاییز ۹۶ پرداخت کنیم.

همتی با اشاره به خرید دانشکده دندانپزشکی با ۱۸۲ میلیارد ریال در دوران مدیریت گذشته، بیان داشت: اصلا خرید چنین مرکزی نیاز نبود و این کار یک اشتباه بزرگ بود و بارمالی فراوانی برای این دانشگاه به دنبال دارد.

وی اشتباه بزرگتر در خرید این مرکز را استفاده از تسهیلات بانکی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای خرید این دانشکده تماما وام گرفته و ۱۰۰ میلیارد ریال سود این تسهیلات است و ما در حال حاضر مجبوریم که ماهیانه ۶ میلیارد ریال قسط خرید این دانشگاه را پرداخت کنیم.

نظر شما