شناسهٔ خبر: 25177157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال۵۰ میلیارد تومان در قالب یک هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان اردبیل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های حائز اهمیت این اداره کل در سالجاری، اظهار داشت: در حوزه احداث و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال احداث 30 کیلومتر بزرگراه، 10 کیلومتر راه اصلی و 20 کیلومتر بهسازی راه‌های اصلی را در دستور کار خود قرار دارد و 2 تقاطع غیرهمسطح نیز در جاده‌های استان احداث می‌شود.

وی گفت: در رابطه با احداث راه‌های روستایی امسال برنامه‌ریزی برای احداث 15 کیلومتر راه اصلی، 50 کیلومتر بهسازی و 50 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده که در مجموع برای انجام پروژههای احداث و بهسازی راه‌های استان اردبیل به تخصیص حدود 124 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از بابت اجرای پروژه‌های حوزه راه در سال گذشته نیز حدود 130 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که با احتساب 124 میلیارد تومان مورد نیاز برای پروژه‌های سال جاری، نیازمند 250 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه هستیم.

حیدری تصریح کرد: سال گذشته 2 میلیارد و 170 میلیون تومان برای احداث باند دوم جاده اردبیل-مشگین شهر- اهر بودجه در نظر گرفته شده بود که امسال به بیش از 7 برابر افزایش پیدا کرده و در حدود 14 میلیارد تومان شده و پروژه کلور – درام که سال گذشته 10 میلیارد تومان بودجه داشت، امسال به 19 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: 2 میلیارد تومان برای بهسازی راه اصلی جلفا- اصلاندوز – پارس آباد در سال گذشته اعتبار تخصیص یافته بود که امسال به 15 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و بودجه پروژه 3 راهی امیرکندی نیز، با افزایش طول پروژه از 970 میلیون تومان به 14 میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از جمله اخبار خوب و امیدوارکننده برای حوزه راه استان اردبیل، الحاق پروژه‌های بهسازی جاده‌های اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا به پیوست یک قانون بودجه است که با این اقدام، بودجه مورد نیاز این پروژه‌ها تا زمان اتمام از طرف دولت تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: طرح مسکن امید نیز طرحی از طرف دولت برای خانه‌دار کردن افراد متقاضی است که در این طرح، زمین از طرف دولت و ساخت از طرف بخش خصوصی بوده که قیمت تمام شده این واحدهای مسکونی برای افراد ارزان خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: 12 میلیارد تومان برای اجرای برخی از پروژه‌های حوزه عمران و بهسازی امسال در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما