شناسهٔ خبر: 25177119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کریمی قدوسی چه کسی را به عهد و پیمان با ملکه انگلیس متهم کرد؟/ بسیاری در انگلیس تحصیل کرده اند؛ اما هیچ یک متهم به خیانت نیستند

وی گفت: اگر تحصیلات در خارج از کشور مذموم و محکوم است و ظن امنیتی به دنبال دارد، این را به راحتی می‌توان به قانون تبدیل کرد. باید مرزی ایجاد کنند تا هیچ ایرانی در خارج از کشور تحصیل نکند. همین الان بسیاری از نمایندگان مجلس هستند که در خارج از کشور تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

هیأت رئیسه نمی تواند درخواست هشتاد نماینده را بی پاسخ بگذارد/ هیأت نظارت بر رفتار نماینده ها باید موضوع سلیمی را بررسی کندصبح امروز، کریمی قدوسی در مجلس شورای اسلامی، به هنگام سؤال از وزیر نفت، توضیحاتی در خصوص تشکیل وزارت خانه سایه در وزارت نفت داد و گفت: باشگاه اندیشه ورزان وزارت نفت به مثابه یک وزارت خانه در سایه است.

به گزارش «تابناک»؛ این نماینده مجلس در ادامه اظهارت خود، این ساختار را به ساختارهای انگلیس تشبیه کرد و گفت: مگر انگلیسی‌ها قبل از اینکه فردی تمام عیار ابراز ارادت خود را به ساختار و ملکه نشان دهد، به کسی مدرک دکترا می دهند؟ در فضای مجازی، به مراسم اعطای دکترا به یکی از مسئولینی که هم اکنون مشغول کارند، نگاه کنید.

وی گفت: آن لباس، آن قسم نامه و آن شکل و شیوه همه بیانگر این است که عهد و پیمان با ملکه انگلیس می بندند، پس این گونه نمی شود به کارها ادامه داد.

به باور بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مخاطب اصلی این گفته‌های جنجالی کریمی قدوسی ـ که از تریبون مجلس بیان شد ـ شخص رئیس جمهور بود و در واقع این نماینده مجلس شخص دوم مملکت را به عهد و پیمان با ملکه انگیلس متهم کرده است؛ البته این موضوع با واکنش برخی از نماینده های مجلس مواجه شد، به گونه ای که علیرضا رحیمی،عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: موجب تأسف است که نگاه بدبینانه به اولین حقوق شهروندی از سوی یک نماینده مطرح شود و با یک نگاه بدبینانه، بین مردم و حاکمیت دیوار ایجاد می کنند.

وی گفت: اگر تحصیلات در خارج از کشور مذموم و محکوم است و ظن امنیتی به دنبال دارد، این را به راحتی می‌توان به قانون تبدیل کرد. باید مرزی ایجاد کنند تا هیچ ایرانی در خارج از کشور تحصیل نکند. همین الان بسیاری از نمایندگان مجلس هستند که در خارج از کشور تحصیل می کنند و مورد تأیید شورای نگهبان هم بوده و هستند.

این نماینده افزود: برخی از اعضای شورای نگهبان هم حتی تحصیلات خود را خارج از کشور کرده اند. این وهن نظام است که توانمندی نمایندگان نظام به عنوان ظن امنیتی اعلام می شود و از تریبون عمومی نسبت های ناروا به منتخب مردم ـ که از سوی شورای نگهبان تأیید شده و همچنین از فیلترهای امنیتی گذشته ـ داده می شود.

این نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هر ایرانی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته، انگیزه اش برای خدمت به کشور تقویت شده و با توجه به توانمندی هایی که در این کشورها به دست آورده است، برای ارتقا و پیشرفت کشور خود در تمامی سطوح تلاش می کند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: من تحصیلات خود را در اسکاتلند گذرانده‌ام. بسیاری از بچه‌های که در آنجا بودند، از همین پایگاه‌های بسیج بودند، ولی ما نمی توانیم امروز همه پایگاه های بسیج را که اعضای آنها در اسکاتلند و انگلیس تحصیل کرده اند، به خیانت در امنیت ملی متهم کنیم.

وی در واکنش به گفته های نماینده ای که رئیس جمهور را به داشتن ارادت نسبت به ملکه انگلیس متهم کرده بود، گفت: مردم جواب حرف های بی اساس را با رأي خودشان داده اند، همه ما دیدیم که در جلو مساجد در زمان انتخابات، بنر نه به لیست انگلیسی زدند اما همه به آن رای دادند.
انتظار از هیأت رئیسه و رئیس مجلس است که یک بار برای همیشه قاطع به این موضوع پاسخ دهند، چون صحبت های امروز در مجلس، کفایت نمی کرد و موضوع سؤال نباید به محفلی برای در اختیار گرفتن تریبون و فضاسازی سیاسی باشد.

این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد، یک پروژه پراکندن ترس و نا امیدی در میان افراد جامعه و بخصوص در میان جوان‌ها شروع شده و ما باید به شدت، جرأت و امید را در بین مردم تقویت و حتما باید از فضاسازی های غیر قانونی و سیاسی جلوگیری کنیم.

نظر شما