شناسهٔ خبر: 25176986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| بیمارستان شهید مدرس ساوه به‌عنوان بیمارستان قطب ششم دندانپزشکی کشور معرفی شد

R41371/P1357/S6,73/CT11

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بیمارستان شهید مدرس ساوه به‌عنوان بیمارستان قطب ششم کشور برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص در سطح منطقه معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، هادی محنتی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به  اقدامات انجام‌شده در حوزه درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: بخش پزشکی هسته‌ای که با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی در مجتمع بیمارستان مدرس احداث شد، امسال فعالیت خود را آغاز کرد و بیمارانی که نیاز به تشخیص داشته باشند پذیرش می‌شوند ولی در رابطه بیمه سلامت با توجه به سقف خدماتی که این بیمه برای جامعه تحت پوشش خود تعیین کرده این بیماران در نوبت انتظار می‌مانند.

وی افزود: امسال راه‌اندازی کلینیک دوم و سوم دندانپزشکی در بیمارستان شهید مدرس ساوه از برنامه‌های حوزه درمان بود و این بیمارستان به‌عنوان بیمارستان قطب ششم کشور برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص در سطح کلان منطقه معرفی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از سرطان هم از اولویت‌های حوزه درمان دانشکده بود که با تقویت این رویکرد به دنبال پیشگیری از بروز بیماری‌های گوناگون هستیم.

محنتی بیان کرد: واگذاری بخش دیالیز به مجموعه خصوصی نیز از برنامه‌های در دست اقدام بوده که با این اقدام علاوه بر بهره‌مندی از توان بخش خصوصی، با نظارت دقیق بر عملکرد این بخش، شاهد ارتقای کیفیت خدماتدهی می‌شویم.

وی ادامه داد: در گذشته، تعرفه بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه از دولتی به نیمه‌دولتی و نیمه‌خصوصی بود که با پیگیری‌های انجام‌شده، تعرفه بیمارستان شهید چمران به طور کامل دولتی شد و بیماران با تمامی بیمه‌ها می‌توانند با تعرفه دولتی از خدمات درمانی این بیمارستان برخوردار شوند و از سویی این موضوع سبب کاهش بار ترافیکی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی وابسته به دولت می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان امام رضا(ع) که از سال‌های گذشته آغاز شده است، بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تجهیز آن از تعهدات وزارت بهداشت است، وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است که با تکمیل عملیات اجرایی احداث فضای فیزیکی آن را تحویل وزارت بهداشت داده و وزارت بهداشت نیز تعهدات خود را در زمینه تجهیزات  این مرکز انجام داده است و تنها محدودیت‌های دسترسی مانع از افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان هستند که با بهره‌برداری از این مرکز درمانی شاهد ارتقای خدمات حوزه سلامت می‌شویم.

محنتی افزود: عدم پرداخت مطالبات مصدومان ترافیکی از سوی بیمه‌های تجاری، مشکلاتی برای بیمارستان ایجاد کرد که طلب  این بخش در سال گذشته از بیمه‌های تجاری بالغ بر 100 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: با وجود عدم همکاری بیمه‌های تجاری در پرداخت مطالبات خود، اما همچنان پرداخت خدمات رایگان به مصدومان ترافیکی انجام می‌شود و 10 درصد هزینه بیمه‌های تجاری مربوط به حوزه درمان است، در حالی که کاربران بیمه‌ها این مبلغ را از مردم مطالبه کرده، اما به حساب مجموعه درمان واریز نمی‌کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما