شناسهٔ خبر: 25176744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام بیماران از کاشمر به مشهد 35 درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت کاشمر گفت: ظرف یک سال اخیر شمار اعزام بیماران از این شهرستان به مشهد 35 درصد کاهش یافت و با ارائه خدمات درمانی مورد نیاز شهروندان کاشمری در همین منطقه 300 عمل جراحی مغز و اعصاب در کاشمر انجام شد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد یزدانی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشمر افزود: اگر این تعداد عمل جراحی مورد نیاز شهروندان کاشمری در مشهد انجام می شد می بایست برای هر عمل تا 500 میلیون ریال هزینه صورت می گرفت اما این اقدام در کاشمر کمتر از پنج میلیون ریال هزینه داشت.
وی ادامه داد: طی پارسال همچنین در بیمارستانهای شهید مدرس و حضرت ابوالفضل کاشمر 35 هزار بیمار بستری شدند، 9500 عمل جراحی صورت گرفت و به 170 هزار مورد مراجعه سرپایی شهروندان پاسخ داده شد.
رئیس شبکه بهداشت کاشمر گفت: همچنین دستگاههای اکسیژن ساز، رادیوگرافی دیجیتال و آندوسکوپی برای این شهرستان تهیه شده که طی روزهای اخیر دستگاه ام.آر.ای وارد کاشمر شد و به زودی راه ‌اندازی می شود.
مسئول بیمه سلامت کاشمر نیز در این نشست گفت: 29 هزار نفر در این شهرستان بیمه همگانی رایگان هستند که 100 درصد حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.
محسن علیزاده افزود: همچنین بیمه سلامت همگانی در چارچوب صندوق کارمندی این شهرستان 10 هزا رو 727 نفر را زیر پوشش دارد. جانبازان و خانواده شهدا نیز با جمعیت چهار هزار و 543 نفر زیر پوشش خدمات بیمه قرار دارند. 66 هزار و 640 نفر نیز زیر پوشش صندوق روستایی هستند که 100 درصد حق بیمه آنها را دولت پرداخت می کند.
وی گفت: در مجموع 112 هزار در شهرستان کاشمر زیر پوشش بیمه سلامت در قالب صندوقهای مختلف هستند و خدمات بسیار مطلوبی از سوی دولت در قالب طرح تحول سلامت به شهروندان ارائه می شود.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستا است. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
7497/1858

نظر شما