شناسهٔ خبر: 25176715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشریح برنامه‌های هفته كارگر در فارس/ تقدیم 70 شهید كارگری به انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ـ دبیر هیئت اجرای خانه كارگر استان فارس در تشریح برنامه‌های هفته كارگر در این استان از تقدیر 70 خانواده شهید كارگری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، علی راستگو، دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر در استان فارس گفت: هفته کارگر در استان با غباروربی قبور شهدا آغاز می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های این هفته با بررسی مسائل جامعه کارگری در رسانه ملی استانی، بازدید از کارخانجات، پیاده‌روی عمومی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از 70 خانواده شهید کارگری وعیادت از بیماران کارگر سرطانی ادامه خواهد یافت و در نهایت دیدار نمایندگان جامعه کارگری با مقام معظم رهبری و بزرگداشت روز کارگر، با حضور وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی پایان بخش این برنامه‌ها خواهد بود.
راستگو در ادامه سخنان خود از مخالفت جامعه کارگری با واگذاری کارخانجات ورشکسته استان به سازمان تامین اجتماعی و برداشت از سهم درمان اجتماعی و واریز به حساب خزانه دولت خبر داد و گفت: در روز کارگر، کارگران بیانیه‌ای به همین منظور صادر خواهند کرد.
وی بیان کرد: در آستانه هفته کارگر، کارگران استان فارس خواستار احیای شورای عالی سازمان تامین اجتماعی پس از 13 سال و عملیاتی شدن سه جانبه‌گرایی واقعی میان نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در تصمیم‌‌گیریهای سازمان تامین احتماعی هستند.
راستگو با تصریح اینکه کارگران به عنوان سهامداران اصلی سازمان تامین اجتماعی توقع دارند که لابی‌گریها و فشار بر این سازمان کم‌رنگ شود، به مصوبه خسارت بار مجلس در خصوص واگذاری بخشی از سهام درمان این سازمان به حساب خزانه دولت به بهانه شفافیت اشاره کرد و افزود: سهام باید به حساب خزانه‌ای واریز شود که دارای ردیف بودجه‌ای باشد.
دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس با تاکید بر اینکه ما هیچ ردیف بودجه‌ای برای چنین واریزی در سازمان تامین اجتماعی نمی‌بینیم، گفت: همه مراجع نیز اعلام کرده‌اند که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین ‌نسلی و حق‌الناس است، لذا نمی‌توان از سهام جامعه کارگری که سهامداران اصلی این سازمان هستند، سهمی برداشت و به حساب دولت واریز کرد.
راستگو با بیان اینکه در جریان این مصوبه زور وزیر تعاون هم نرسید، گفت: بالاخره وزیر بهداشت با برخی اقدامات از جمله ساخت بیمارستان‌ها که حتی با گذشت چهار سال به بهره‌برداری نرسیده‌اند، توانست نظر نمایندگان را جلب کند اما جامعه کارگری همچنان از مطالبه و خواست خود کوتاه نخواهند آمد و با توجه به اینکه این مصوبه برای یکسال به تصویب رسیده است تلاش خواهیم کرد تا روند امور به مسیر اصلی خود بازگردد.
دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: کارگران در روز کارگر خواستار شفاف‌سازی و خارج شدن هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی از قالب حیاط خلوت هستند.
انتهای پيام

نظر شما