شناسهٔ خبر: 25176549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسابقات بین‌المللی قرآن| افتخاری: مسابقات قرآن آغازی بر موضع‌گیری علیه استکبار جهانی

R1444/P1439/S4,37/CT11

رئیس اسبق فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن آغازی بر موضع‌گیری بانوان علیه استکبار جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، لاله افتخاری، رئیس اسبق فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس شورای اسلامی در سالن برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان جهان اسلام طی سخنانی با بیان اینکه  زیاده‌روی و عقب افتادن از اهل بیت(ع) هر دو زیان‌بار است گفت: برخی به اسم قرآن و اهل بیت(ع) و اسلام، افراطی‌گری می‌کنند نظیر داعش که البته مدعی اسلام‌اند! و مثل تیر رهاشده از کمان، ضربه زننده است.

حافظ کل قرآن در ادامه با تاکید بر ینکه  اگر کسی از این کشتی جا بماند، دچار خسران می شود گفت:  از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) طلب می‌کنیم در این ساحت قرآن به نقایص ما توجه نکرده و دست ما را بگیرند تا از این کشتی پیاده نشویم.

این فعال فرهنگی با ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان قرآنی، تصریح کرد: باید به سازمان اوقاف تبریک گفت و از حمایت نماینده ولی‌فقیه تقدیر کرد که باعث شدند ما اکنون شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان باشیم، مسابقاتی که حکم ویترین کار و بهانه‌ای عزیز برای گردهمایی دوستان و چهره های قرآنی را دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این رقابت‌ها، ابراز کرد: به جرئت می‌توان گفت 5، 6 سال برای این رویداد مهم تلاش شد تا موانع برطرف شود و امسال برای دومین بار شاهد برگزاری این مسابقات هستیم.

وی تاکید کرد: البته ما رشته‌های متنوعی در حوزه‌های هنر، پژوهش و ... داریم که بانوان قرآنی توان و استعداد حضور و درخشش در آنها را دارند و امید است شما بانوان با استقبال و حضور پرشورتان به آنها تداوم ببخشید.

رییس اسبق فراکسیون قرآن و عترت(ع) در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقصد همه ما از حفظ و دیگر فعالیت‌های قرآنی این است که جامعه با قرآن مانوس شود و همچون عرصه‌های هنری و ورزشی برای فعالیت‌های این ساحت مقدس نیز شور و شوق جامعه را در بر بگیرد، اگر حضور شما نباشد این شور و نشاط هم نخواهد بود.

وی درباره برکات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، بیان کرد: حضور نمایندگان کشورهای مختلف فارغ از تفاوت های قومیتی، نژادی، زبانی و ... در این رقابت‌ها آغازی است برای تبادل نظر و ایجاد حلقه قرآنیان تا در پرتوی آن در طول سال هم موضع‌گیری قرآنی علیه استکبار و حرکاتی که هویت و عفت و کرامت زن مسلمان را زیر سوال می‌برد، داشته باشیم و از حقوق همه مظلومان به ویژه زنان دفاع کنیم.

افتخاری با اشاره به ظلمی که به زنان در میانمار، سوریه، عراق، افغانستان و .. می‌شود، گفت: بانوان ما باید بر اساس آیات نورانی قرآن از مظلوم دفاع کرده و پرچم بصیرت‌بخشی را به جوامع بشری در دست داشته باشند تا با قرآنی کردن جامعه خود بتوانند، دنیا را گلستان کنند و اینها مقدمه‌ای می‌شود برای ظهور حضرت حجت(عج) که نه فقط شیعه بلکه اهل سنت نیز خبر از آمدن این منجی موعود(عج) داده اند و این تصریح همه ادیان است.

افتخاری درباره تاثیر حمایت‌های مالی بر فضاسازی قرآنی در جامعه بانوان و زمینه‌سازی برای فعالیت‌های اثرگذار قرآنی این قشر حساس جامعه، ابراز کرد: بانوان قرآنی ما که سابقه فعالیت بسیار دارند، خود بهتر می‌دانند در این فعالیت‌ها وجه مادی هم اثر دارد و هم ندارد، یعنی نباید مانع حرکت ما بشود اگر قرآن را واقعاً به عنوان کتاب خدا قبول داشته باشیم، هر گامی برداریم وظیفه ما است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر فرصت یافته ایم که برای قرآن قدمی برداریم، منتی است که قرآن بر سر ما نهاده وگرنه می شد این فرصت ها را در جای دیگر استفاده کرد؛ از این رو، هر عمل برای گسترش فرهنگ قرآن، منتی الهی است بر ما و جای شکر دارد. هر قدم ما در این ساحت بدهی است که به قرآن داریم.

وی تاکید کرد: اگرچه کاستی هایی هست اما بسیاری از خواهران منتظر نمانده و امید به عنایت قرآن داشته اند و شاید در عقل مادی و حسابگر این اقدامات محکوم به شکست باشند اما توکل و امید به وعده های الهی راه را باز می کند، چنان که در دوران دفاع مقدس چنین شد؛ لذا موانع مالی نباید مانع از حسن ظن ما به امدادهای الهی در فعالیت های قرآنی شود.

افتخاری درباره راهکارهای استفاده از توان و ظفریت بانوان نخبه قرآنی در جامعه، خاطرنشان کرد: به دلیل عضویت در شورای تخصصی پژوهشی های قرآنی وزارت علوم این پیشنهاد را مطرح کرده ام که از توانمندی بانوان قرآنی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه ها استفاده شود، بانوان نخبه قرآنی نیز خود مطالبات را بگویند ما مطرح می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما