شناسهٔ خبر: 25176206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در اردبیل اجرا می شود

به گزارش ایرنا ، دکتر قدرت اخوان اکبری روز سه شنبه در آیین اجرای این طرح در مدرسه راه دانش نمین افزود: دانش آموزان زیر 14 سال دوران دبستان استان در این طرح

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، دکتر قدرت اخوان اکبری روز سه شنبه در آیین اجرای این طرح در مدرسه راه دانش نمین افزود: دانش آموزان زیر 14 سال دوران دبستان استان در این طرح خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه این طرح در 12 مدرسه استان اجرا می شود، گفت: خدمات اولیه دندانپزشکی توسط گروه سیار به دانش آموزان ارایه شده و این قشر در صورت نیاز به خدمات تکمیلی به مراکز تخصصی استان ارجاع داده می شوند.
او با اشاره به اینکه در شهرستان نمین این طرح در 2 مدرسه و برای 300 نفر از دانش آموزان اجرا شده، اظهار کرد: در 6 مدرسه نمین هم توسط دندانپزشکان بومی خدمات دندانپزشکی ارایه می شود.
اخوان اکبری رویکرد اجتماعی شدن درمان و سلامت را جزو برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: 75 درصد از خدمات و امور مرتبط با درمان و پیشگیری با مردم و سازمان های مردم نهاد است.
عاطف ناصری ، فرماندار نمین در این مراسم با بیان اینکه هزینه کردن برای پیشگیری به مراتب به صرفه تر از امور درمان است ، گفت: هزینه جامعه اداره بویژه در زمینه درمان و بهداشت را باید در حد مناسب و عادلانه گسترش دهیم.
حجت الاسلام صفر یوسف زاده امام جمعه نمین نیز با اشاره به رهنمودهای پیامبر گرامی اسلام و دین مبین را چراغ راهی مناسب برای پزشکان و مردم دانست و افزود: با تمسک به این دستورات می توان بهترین شرایط سلامت را برای مردم به ارمغان آورد.
7120/6018
انتهای پیام

نظر شما