شناسهٔ خبر: 25175333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به حوزه مرزبانی و فضای مجازی در دستور کار نیروی انتظامی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوعات مورد بحث در جلسه مشترک این کمیسیون با فرماندهی نیروی انتظامی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
توجه به حوزه مرزبانی و فضای مجازی در دستور کار نیروی انتظامی استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه صبح امروز (سه شنبه، 4 اردیبهشت) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و فرماندهی نیروی انتظامی و معاونان، گفت: در این جلسه ابتدا اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از مأموریت‌های سال 96 و اقدامات نیروی انتظامی ارائه کرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که با آرام‌ترین حالت خود و بدون هیچ گونه کنش برگزار شد، برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره)، برگزاری راهپیمایی اربعین که سی هزار نیرو در این زمینه نقش آفرینی کردند، حضور و کمک رسانی در زلزله کرمان، مراسم مذهبی محرم و صفر با امنیت، حوادث دی ماه که با توجه به توطئه دشمن در حدود 84 شهرستان و حضور هوشمندانه نیروی انتظامی در جهت حفظ امنیت و آرامش بدون بهانه دادن به دست دشمن و معاندان که لازم است توضیح دهم مردم در این راستا خیلی کمک کردند از جمله مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی در سال 96 بود.
وی ادامه داد: همچنین جمع کردن موضوع حوادث خیابان پاسداران در آن شرایط سخت که سه مامور نیروی انتظامی در مظلومانه‌ترین شرایط به شهادت رسیده بودند، هفته آخر سال که کمترین حوادث را شاهد بودیم، حفظ امنیت و آرامش مراسم دهه فجر با توجه به حجم شیطنت‌هایی که انجام شده بود، حفظ امنیت و آرامش تعطیلات نوروزی به بهترین شکل از جمله مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی در سال 96 بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وقتی یک میلیون و 600 هزار خودرو و حدود یک میلیون گواهینامه اضافه شده، زحمت و تلاش بیشتر را می‌طلبد تا امنیت، نظم و آرامش حفظ شود. در سال 97 هم از ابتدای سال مسائل مختلفی پیش آمده است که نیازمند حضور و اقدامات قاطع در عین حال با منطق و آرامش دارد.
نقوی حسینی افزود: در همین حادثه اخیر یک مأمور نیروی انتظامی با احترام و متانت وظیفه خود را انجام می‌دهد ولی با یک سناریو از پیش تعیین شده رو به رو می‌شود و بهانه‌ای می‌شود برای حجم گسترده‌ای از حملات به نیروی انتظامی و متأسفانه عده‌ای هم ناآگاهانه در جبهه مقابل می‌ایستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی خود را خدمتگزار مردم می‌داند و خود را برای حفظ امنیت، آرامش و نظم مردم فدا می‌کند. نیروی انتظامی از بین مردم و متعلق به مردم است.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در همین روزهای اخیر در مرزها برای حفظ امنیت، آرامش و نظم کشور و مردم پنج نفر شهید تقدیم کرده و به طور مستمر در معرض تهدید و تجاوز دشمنان ملت و کشور و نظام است و از این به بعد هم با اقتدار در عین حال کاملاً آرام و منطقی به مأموریت‌های خود عمل خواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آقای بروجردی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی، اظهار کرد موضوعاتی مثل امنیت و انسداد مرزها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، چالش آب و تأمین آن، مسأله قومیت‌ها که امریکا، انگلیس، عربستان و دیگر معاندان تلاش می‌کنند آن را به یک مسأله امنیتی تبدیل کنند در حالی که قومیت‌ها در کشور ما در همه طول تاریخ در کنار هم زندگی کرده‌ اند و روابط آنها همیشه مسالمت‌آمیز بوده است. گروهک‌های ضدانقلاب و معاند که غربی‌ها و مخالفان جمهوری اسلامی به شدت از آنها حمایت می‌کنند، فضای مجازی و وسایل آن که به یک میدان جنگ تبدیل شده، ناهنجاری‌های فرهنگی و هنجارشکنی‌هایی که عامداً و هدفمند در حال دنبال شدن است و بالاخره حوادث جاده‌ای و ضرورت توجه به امنیت جاده‌ها در رانندگی از جمله مهم ترین موضوعاتی است که زحمات آن به دوش نیروی انتظامی است که در خط مقدم حفظ نظم و امنیت را به عهده دارد.
نقوی حسینی افزود: در ادامه، معاونان فرماندهی نیروی انتظامی گزارشی از اولویت‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کردند که ضرورت توجه به منابع و امکانات مرزبانی، ضرورت ساماندهی به فضای مجازی و تصویب قوانین مورد نیاز، حوزه پلیس آگاهی، حوزه پلیس امنیت از جمله مسائل مطرح در جلسه بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه جلسه اعضای کمیسیون مانند نقوی حسینی، نانواکناری، رحیمی، صفاری نطنزی، رضایی، برومندی، چنارانی و دهقانی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
 
ارائه نهمین گزارش وزارت خارجه درباره روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه درباره روند اجرای برجام در موعد مقرر به کمیسیون ارائه شد، گفت: رفتارهای خصمانه امریکا مهم ترین چالش است.
سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه نهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه درباره روند اجرای برجام در موعد مقرر (1397.01.27) به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رسید، گفت: نهمین گزارش سه ماهه در حالی از طرف وزارت امور خارجه به کمیسیون ارسال شد که امریکا با عهدشکنی‌ها، بدعهدی‌ها و ادامه رفتار خصمانه خود علیه ملت ایران، با انتفاع ملت ایران از برجام مقابله می‌کند.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گزارش نهم وزارت امور خارجه 13 صفحه و چهار فصل دارد. در فصل اول موانع و چالش‌های اجرای برجام تبیین شده است که قطعاً مهم ترین چالش اجرای برجام اقدامات و رفتارهای خصمانه امریکاست.
وی افزود: در فصل دوم مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی مبنی بر تحقق مطالبات ملت ایران در اجرای برجام توقیع داده شده و در فصل سوم آخرین دستاوردها و تحولات در حوزه رفع تحریم‌ها و برداشتن موانع از سر راه ملت ایران است.
نقوی حسینی ادامه داد: در فصل آخر، آخرین تحولات و اقدامات در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی با هدف استفاده بهینه از حق فعالت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: گزارش نهم در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای ارائه نظر و دیدگاه‌ قرار داده شده است.

نظر شما