شناسهٔ خبر: 25175038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اجرای «طرح ماد» در 10 مدرسه همدان

گروه اجتماعی- رئیس بهزیستی شهرستان همدان عنوان کرد: طرح ماد ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در 10 مدرسه شهرستان برای مقابله با آسیب های اجتماعی موجود در مدارس با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از همدان، سیاوش رهبر، رئیس بهزیستی شهرستان همدان، سه شنبه 4 اردیبشهت ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در شهر همدان، 230 مرکز خصوصی، 4 مرکز دولتی و 16 هزار مددجو وجود دارد.
وی با بیان اینکه هزار و 480 مرکز مشاوره با 14 مشاور در سطح شهر فعال است افزود: مراکز سلامت روان بهزیستی نیز در 4 منطقه، فرهنگیان، شهرک ولیعصر، عین القضات و نایب احمد مشغول به ارائه خدمات رایگان در حوزه های مختلف هستند.
رهبر اضافه کرد: مراکز سلامت اجتماعی در 5 نقطه شهر منوچهری، حصار امام، شهرک ولیعصر و مزدقینه با شناسایی و نیاز سنجی هر محله، آموزش های لازم در حوزه های مختلف مشخص و اجرایی می شود.
رئیس بهزیستی همدان ادامه داد: در مجموعه 26 هزار نفر مورد آموزش مراکز سلامت اجتماعی قرار گرفته است، طرح «ماد» یا مشارکت اجتماعی دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی موجود در مدارس با همکاری آموزش و پرورش از سال گذشته در حال اجرا است.
وی بیان کرد: طرح ماد ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در 10 مدرسه شهرستان در حال اجرا است که هدف از آن ایجاد حساسیت در دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی است گفتنی است طرح سراج نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های مقابله با آُسیب های اجتماعی توسط این مجموعه در مناطق محروم در حال انجام است.

دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با آسیب ها اجتماعی هم افزایی داشته باشند
رهبر عنوان کرد: برنامه «اجتماع محور» مختص مناطق حاشیه نشین و به طور ویژه به مباحث اعتیاد و مقابله با آن می پردازد که در این برنامه، یک NGO وارد منطقه شده و بر اساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته 8 الی 10 تیم شکل می‌دهد و با شبکه سازی‌های انجام شده آموزش‌های لازم به مددجویان ارائه می شود.
رئیس بهزیستی همدان گفت: خدمات مددکاری اجتماعی نیز در 5 منطقه باباطاهر، شهید زمانی، حصار، شهرک ولیعصر و خضر در حال فعالیت است، اورژانس اجتماعی به عنوان بزرگترین شبکه سلامت اجتماعی کشور و به عنوان سومین اورژانس خدمات ارزنده ای در سه منطقه حصار امام، حصار مطهری و خضر و در 4 خوایگاه به جامعه هدف و آحاد مردم می دهد.
وی پیشنهاداتی نیز داشت: دستگاه های متولی در حوزه مقابله با آسیب ها اجتماعی اندکی از موازی کاری دور شده و به طور جمعی به مقابله با این مشکلات بپردازند، از ظرفیت مناطق و محلات اتسفاده شود و شهرداری نیز به سازمان بهزیستی اجازه استفاده هر جه بیشتر از فرهنگسرا ها را بدهد.
انتهای پیام

نظر شما