شناسهٔ خبر: 25174922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در شیراز گشایش یافت

شیراز- ایرنا- چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار فارس و جمعی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با زمینه فعالیت انواع ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات باغبانی، کود، سم، بذر و صنایع وابسته به حوزه کشاورزی و با هدف معرفی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شده است.
سید محمود موسوی افزود: فراهم‌آوردن زمینه ای مناسب برای هم افزایی با کشورهای مطرح و پیشگام این صنعت در جهان و انتقال تجارب و فناوری‌های نوین و همچنین صادرات ماشین‌آلات ایرانی، خدمات و محصولات کشاورزی به خارج از کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
او گفت: این نمایشگاه که در پنج سالن مسقف به مساحت 17هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی برگزار شده، میزبان 25 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، هلند، لهستان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، چین، ترکیه، یونان، دانمارک، عمان و قطر و همچنین 173تولید‌کننده و شرکت داخلی از سراسر کشور است.
وی بیان کرد: شرکت DLG آلمان به‌ عنوان شریک تجاری با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در برگزاری این نمایشگاه همکاری کرده است و 12 شرکت آلمانی نیز در قالب یک مجموعه بزرگ در این نمایشگاه حضور دارند.
موسوی ادامه داد: همچنین با هدف افزایش توان تکنولوژیکی و سطح فناوری شرکت‌های حاضر، 25 کارگاه آموزشی و همایش نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.
در این آیین از 6 محصول جدید ایرانی رونمایی شد.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی تا روز هفتم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برای بازدید متخصصان، علاقه مندان و فعالان این حوزه دایر است.
7375 /6118

نظر شما