شناسهٔ خبر: 25174865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیری: کارهای بزرگی به رغم تنگناهای اقتصادی در کشور انجام شد

تبریز- ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مدیریت جامعه را در شرایط بسیار دشوار تحویل گرفت، گفت: در چنین شرایطِ و با وجود سقوط قیمت نفت و تنگناهای اقتصادی، کارهای قابل توجهی در کشور انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

حسینعلی امیری روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان هریس اظهار کرد: در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 تورم 45 درصدی را در کشور تجربه و رشد منفی 6.8 درصد داشتیم.
وی ادامه داد: در آن زمان بسیاری از واحدهای تولیدی یا تعطیل شدند و یا در شرف تعطیلی بودند، همچنین سایه تحریم های ظالمانه نیز بر کشور سنگینی می کرد.
امیری اظهار کرد: قبل از سال 92 قیمت نفت بیش از 100 دلار و درآمد نفتی ما نیز 700 میلیارد دلار و رقم قابل توجهی بود؛ در حالی که مسوولان وقت می توانستند این درآمد را در جهت توسعه متوازن کشور برنامه ریزی و عملیاتی کنند.
وی اضافه کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد سقوط قیمت نفت شدیم بطوری که همه کشورهای صادر کننده نفت با مشکل مواجه شدند؛ در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید کار بسیار سخت مدیریت را متقبل شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با تلاش همه کارگزاران جمهوری اسلامی و مقاومت و همکاری مردم، کشور به شکلی اداره شده که نه تنها شاهد مشکل اساسی نبوده ایم، بلکه با همین درآمد یک چهارم نفت، کشور را اداره و از منابع درآمد نفتی، به صندوق ذخیره کمک های ارزی هم کمک کردیم.
امیری اظهار کرد: خوشبختانه تمام بسترهای لازم برای توسعه در کشور و به خصوص در شهرستان هریس بخوبی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه منابع مالی کشور محدود است، گفت: هنوز در بخش هایی سایه و آثار قطعنامه های ظالمانه قبل از برجام ظهور و بروز دارد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: عقب ماندگی های ناشی از قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت هنوز در بخش هایی بر ما سنگینی می کند و آثارش وجود دارد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار سخت کشور را تحویل گرفت و با تلاش های انجام شده کشور در مسیر درستی قرار گرفته است.
امیری اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است سالانه در حدود 900 هزار شغل ایجاد شود و 1.5 میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ارزی برداشته شده، در مناطق عشایری و مناطقی که جمعیت روستایی بیشتر است، استفاده شود.
وی اضافه کرد: از فرماندار هریس می خواهم با توجه به ترکیب جمعیتی هریس و اینکه شغل عمده مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است، در جهت جذب و تخصیص تسهیلات تلاش شود و موانع را منعکس کند.
معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکلات مردم اشتغال است و دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری به این موضوع اهتمام ویژه دارند.
وی اضافه کرد: در بحث سلامت، رونق اقتصادی، تجهیز و حل مشکلات واحدهای تولیدی نیز اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
امیری ادامه داد: حمایت های مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین و سرمایه های بزرگ دولت و نظام است و با رهبری ایشان در خدمت رسانی به مردم تلاش می کنیم.
امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری کشورمان همزمان با سفر 2 روزه دکتر روحانی به آذربایجان شرقی در استان به سر می برد.
6120/518/7227

نظر شما