شناسهٔ خبر: 25174375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| ۶۰ طرح بهداشتی به طور همزمان در همدان افتتاح شد

R41405/P1486/S6,75/CT11

۶۰طرح بهداشتی با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار همدان و جمعی از مسئولان همزمان با هفته سلامت به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظهر امروز با حضور علیرضا رئیسی ، معاون وزیر بهداشت و درمان، استاندار همدان و مسئولان استانی آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این آئین اظهار داشت: در هفته سلامت امسال و در این آئین تعداد 60 طرح بهره‌برداری رسید و 70 طرح بهداشتی نیز در دست اجرا است.
سید حبیب الله موسوی بهار بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در استان همدان 330 میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع 14 هزار و 350 مترمربع به فضای بهداشتی همدان اضافه شد.
وی با بیان اینکه اجرای 310 طرح بهداشتی و درمانی در راستای برنامه طرح تحول سلامت انجام گرفت گفت: در تفاهم سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و علوم پزشکی این طرح‌ها برای ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی این استان انجام گرفت و سبب تحولی عظیم در این بخش شد.

موسوی بهار اعلام کرد: بهسازی و مقاوم سازی ابنیه طرح‌های بهداشتی کار بزرگی بود و در این راستا 116 طرح حوزه بهداشت و درمان اواخر سال گذشته با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال "سلامت برای همه در همه جا" است، افزود: باید فعالیت‌هایی را که برای کاهش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی بیماری موثر است در اولویت قرار دارد در حالی که اصل اساسی برای حفظ سلامتی فردی و اجتماعی خود مراقبتی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ادامه دهنده سیاست ها و شعارهای بهداشتی سال های قبل نیز است اظهار داشت: مراجعه به مراکز بهداشتی و تشخیص زود هنگام بیماری طول عمر انسان را بیشتر می کند و سبب حفظ سلامتی افراد می‌شود.

 موسوی بهار دوری از مصرف دخانیت، کنترل وزن، اصلاح فرهنگ ترافیکی و خودمراقبتی را ضروری دانست و گفت: زیبنده کشور نیست که در یک سال شاهد مرگ 16 هزار نفر در حوادث ترافیکی باشد که حتی چندین برابر آن آمار مصدومین و مجروحین تصادفات گزارش می‌شود و هر ساله هزینه بالایی به خاطر حوادث ترافیکی به جامعه تحمیل می شود.

انتهای پیام/م

نظر شما