شناسهٔ خبر: 25174348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران:

دستگاه های دولتی 20 درصد مصرف آب را کاهش دهند

ایرنا ـ تهران ـ استاندار تهران از مدیران دستگاه های دولتی استان تهران خواست که 20 درصد مصرف آب دستگاه های تحت مدیریت خود را کاهش داده و بر این فرآیند نظارت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب استان تهران گفت: مدیریت آب استان تهران از ابتدای ماه جاری بر کنترل مصرف آب دستگاه های دولتی نظارت و گزارش آن را ارائه کند تا مدیران ضعیف در این زمینه پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: همه نهادهای اجرایی، نظامی، آموزشی و دولتی باید نسبت به اجرای این طرح و مصوبه متعهد باشند.
مقیمی با بیان اینکه امسال نزولات آسمانی ٤١ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود: نیازمند دقت و توجه همه آحاد مردم برای مدیریت مصرف آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعتی هستیم.
وی افزود: ممکن است احتمال افزایش بارندگی وجود داشته باشد اما تصمیم گیری ها براساس شرایط فعلی منابع آب است و باید با اتخاذ تصمیماتی در مصرف آب کشاورزی، مصارف خانگی و صنعت و معدن صرفه جویی شود.
وی بر حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد و افزود: چاه های غیرمجاز باید بسته شده و با حفر آن برخورد جدی شود.
مقیمی گفت: در حال حاضر حدود ٢٠٧ میلیون مترمکعب بهره برداری آب از چاه های غیرمجاز است که ١٠ درصد منابع آب استان می باشد.
وی با تأکید بر اینکه لازم است همه چاه های استان تعیین تکلیف شوند گفت: برای صرفه جویی در آب کشاورزی از آبیاری قطره ای و کشت های با نیاز کمتر به آب استفاده شود.
مقیمی ادامه داد: در بخش آب شرب نیز باید فرهنگ سازی شود تا شهروندان از آب شرب برای مصارف غیر شرب مثل شست و شوی اتومبیل و سایر موارد استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه ٣٥ درصد مصرف آب استان تهران در بخش شرب است تصریح کرد: هدف در صرفه جویی لطمه زدن به رعایت مسائل بهداشتی وآشامیدن نیست بلکه هدف جلوگیری از مصارف بیهوده آب است.
6139 / 1539

نظر شما