شناسهٔ خبر: 25174297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

شيخ الازهر خواستار تقویت تربیت دینی کودکان شد

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر امروز صبح در اظهاراتی خواستار تقویت تربیت دینی کودکان و رشد آنها بر اسس برنامه تربیتی الازهر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد الطیب شیخ الازهر امروز صبح در اظهاراتی خواستار تقویت تربیت دینی کودکان و رشد آنها بر اسس برنامه تربیتی الازهر شد و گفت: روش الازهر برگرفته از فهم صحیح دینی و مبتنی بر اندیشه های خلاقانه و متناسب با سن کودکان و در راستای تربیت و رشد استعدادهای آنها است و در این روش به ارزش هایی مانند همزیستی و احترام به دیگران و گذشت و گفت‌وگو توجه شده است و در همین راستا الازهر مجله نور را ویژه کودکان منتشر می کند.

وی افزود: هدف دیگر ما در زمینه تربیت کودکان، آموزش زبان عربی و تشویق کودکان به مطالعه از دوران کودکی است که این کار موجب تقویت هویت عربی و اسلامی آنها می شود و آنها را در برابر افکار افراطی حفظ می کند.

شیخ الازهر ادامه داد: مجله نور ویژه کودکان حاصل تحقیقات علمی دانشگاه است که می توان آن را بهترین تولید نی فرهنگی و فکری در خدمت به زبان عربی در جهان دانست و از سوی دیگر کودکان و نسل جدید ما را با تاریخ علمای مسلمان و تمدن انسانی و اسلامی ما آشنا می کند.

نظر شما