شناسهٔ خبر: 25174210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود

R7854/P41362/S6,62/CT11

رئیس پژوهشکده مهدویت گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت سال جاری در قم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: در این همایش که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، موضوع مهدویت به‌عنوان محور مشترک تمامی مذاهب اسلامی در نظر گرفته‌شده که به‌صورت آزاد 120 مقاله از مراکز علمی، 144 مقاله و 78 مقاله خارجی ارائه می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار 15 جلسه پیش نشست تخصصی در مراکز برگزار شد که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، مرکز تخصصی مهدویت، جامعه الزهرا، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، جامعه المصطفی، مرکز تخصصی ائمه اطهار، پژوهشکده مهدویت، پژوهشکده مسجد مقدس جمکران، موسسه آینده روشن و مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم در برگزاری همایش مذکور دخیل بوده‌اند.

رئیس پژوهشکده مهدویت گفت: مهمانان این همایش از دودسته داخلی و خارجی بوده که از ایران نمایندگان ولی‌فقیه استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان، علما و ائمه جمعه مراکز اهل سنت نزدیک به 30 نفر و شخصیت‌های علمی برجسته در این همایش شرکت می‌کنند.

پورسید آقایی عنوان کرد: مهمانان خارجی این همایش از کشورهای اسپانیا، تانزانیا، سوریه، لبنان، عراق، پاکستان، هند، روسیه، بحرین، عمان، ترکیه، بنگلادش، یمن، مصر، عربستان، قزاقستان و الجزایر هستند.

وی همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این همایش را موردتقدیر دانست و بیان کرد: ارگان‌های صداوسیما، وزارت خارجه، بنیاد حضرت مهدی (عج)، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب، سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح، شبکه نور، شبکه قرآن، مسجد مقدس جمکران و رادیو معارف در بخش‌های اجرایی همایش، برای هر چه‌بهتر برگزار شدن آن همکاری می‌کنند.

دبیر چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از حضور 10 سفیر در این همایش خبر داد و بیان کرد: اهدای لوح به 30 نفر از مهدی یاوران و رونمایی از نرم‌افزار دکترین مهدویت و مستند آخرین مسیح از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: مراسم افتتاحیه این همایش با حضور آیت‌الله اعرافی و یکی از شخصیت‌های برجسته علمای اهل سنت برگزارشده و مراسم اختتامیه آن نیز با حضور و سخنرانی آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و برگزاری میزگرد علمای مذاهب اسلامی در موضوع اصالت و نقش مهدویت برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی از برنامه‌های دیگر این همایش بوده که در قالب چهار کمیسیون و ارائه 126 مقاله انجام می‌شود.

وی با اشاره به آثار مثبت این قبیل همایش‌ها، تأکید کرد: رشد فرهنگ مهدویت در بین کشورهای اسلامی از ارزش‌های دنیوی و اخروی برخوردار بوده و آثار آن بسیار قابل ارزش است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما