شناسهٔ خبر: 25173885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکذيب ادعاي سفير سعودي از سوي سازمان بنادر درياي سرخ يمن

سازمان امور بنادر درياي سرخ يمن ادعاي سفير سعودي در يمن را مبني بر توقيف نفت کش ها از سوي انصارالله تکذيب کرد.­

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از مرآه البحرين، سازمان امور بنادر درياي سرخ يمن ادعاي محمد آل الجابر سفير عربستان سعودي در يمن را که مدعي شده بود 19 نفتکش در بندر الحديده توقيف شده اند، تکذيب کرد. اين سازمان اعلام کرد تجمع نفتکش ها در بندر الحديده به علت توقيف آنها نيست بلکه نفتکش ها در انتظار نوبت هستند.
سازمان بنادر درياي سرخ يمن افزود: نيروهاي (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهي سعودي بندر رأس عيسي را از اواخر ژوئن 2017 بسته اند و اين مسئله باعث افزايش فشار بر بندر الحديده شده است که پنج اسکله براي تخليه کالاهاي فله و دو اسکله براي تخليه کانتينر دارد. اين سازمان افزود: اين بندر دو اسکله نفتي دارد که يکي از آنها فقط به نفتکش هايي با ظرفيت حداکثر پنج هزار تن سرويس دهي مي کند.
اين سازمان درخصوص بحران کمبود مواد غذائي در يمن اعلام کرد: نيروهاي ائتلاف تحت رهبري سعودي کشتي هاي حامل مواد غذائي را توقيف مي کنند و به بنادر تحت کنترل خود انتقال مي دهند و هدفشان از اين اقدام گرسنه نگه داشتن مردم يمن و محروم کردن آنها از دسترسي به مواد غذائي است.
اين پايگاه افزود: محمد آل جابر سفير عربستان مدعي شده است که نيروهاي انصارالله 19 فروند کشتي حامل مشتقات نفتي را در منطقه رمي المخطاف توقيف کرده اند و مانع از ورود آنها به بند الحديده مي شوند.

نظر شما