شناسهٔ خبر: 25173806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۹۱ درصد از درآمدهای استانی سال ۹۶ تحقق یافته است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان بودجه و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: ۹۱ درصد از درآمدهای استانی در سال گذشته تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ناصر حضرتی پر، مدیرکل سازمان بودجه و برنامه ریزی آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان، گفت: آذربایجان غربی دارای ویژگی های خاص بسیار، با ۹۶۷ کیلومتر مرز ویژه است.


وی با اشاره به این که در میان آثار باستانی، دو اثر ملی در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: تولید سرانه استان در مقایسه با وضعیت کشور، مطلوب نیست و رتبه مناسبی ندارد؛ در رابطه با شاخص توسعه انسانی نیز در آخرین شاخص ها قرار داریم.


حضرتی پر ادامه داد: ۹۱ درصد از درآمدهای استانی در سال ۹۶ تحقق یافته است؛ در پروژه های احیای دریاچه ارومیه نیز باید یک هزار و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می یافت که تنها ۳۰ درصد آن تحقق یافت.


وی با بیان این که در انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه ۷۵۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: این تخصیص مناسب یوده و با تکمیل آن، روند اجرای پروژه های آب، گردشگری و دیگر پروژه ها ادامه می یابد.


حضرتی پر تصریح کرد: امسال نیز یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می یابد؛ گفتنی است که اگر اقدام جدید در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام نگیرد، تمام بخش های اقتصادی و کشاورزی دچار مشکل می شود.


این مسئول با اشاره به این که یک هزار میلیارد تومان درآمد استان به خزانه ملی واریز می شود، بیان کرد: صدور مجوز در حوزه های مختلف، اختصاص ردیف خاص برای احیای دریاچه ارومیه، احداث کمربند سبز، حقوق دولتی معادل استان، سرمایه گذاری در راستای سد شهرچایی و گمرک های مرزی، توجه به مشکلات چهار راه منتهی به مرزها، تونل آزاد راه ارومیه به تبریز و شهرک های صنعتی مشترک با کشور ترکیه و بیمارستان های ارومیه، از جمله مواردی هستند که نیاز تخصیص بودجه و توجه بیش از پیش هستند.

 

نظر شما