شناسهٔ خبر: 25173681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| پرداخت بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان

R41471/P41362/S6,70/CT11

معاون وزیر علوم گفت: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته به دانشجویان دانشگاه‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مجتبی صدیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های حمایتی از داشجویان اظهار داشت: در قالب وام‌های ویژه و ضروری به دانشجویان دوره دکترا و دانشجویان ارشد و کارشناسی در 2 سال گذشته 360 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان امور دانشجویی و معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به سرانه پایین فضای ورزشی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: حدود سرانه ما 2 مترمربع است که برای افزایش آن قدم‌های خوبی برداشته شده و به دنبال رساندن آن به حد استاندارد هستیم که رسیدن به سرانه 2.5 مترمربع میزان مناسبی در کشور ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در خوابگاه‌های دانشجویی هم به دنبال برنامه ایجاد اتاق تندرستی هستیم تا دانشجویان از این فضاها برای سلامت جسمی وروحی خود استفاده کنند و خوابگاه در 140 دانشگاه به وسایل مورد نیاز اتاق تندرستی  تجهیز شده‌اند و امسال برنامه داریم 100 خوابگاه ملکی دانشگاه به این اتاق‌ها مجهز شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویی و معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری تاکید کرد: نیازهای جسمی و مشکلات اسکلتی دانشجویان نیاز به مشاوره را در این بخش نشان می‌دهد که با مراکز مشاوره برای حل این مشکل مذاکرات انجام شده و این طرح را از پارسال در خوابگاه‌ها دانشگاه‌های ملکی آغاز شده و تاکنون 50 دانشگاه انجام شده و تا پایان امسال به 80 واحد خواهد رسید و برنامه اجرای آن را در 110 دانشگاه کشور داریم.

صدیقی افزود: در عرصه دانشجویی قدم‌های را برداشته‌ایم از جمله تسهیلات دانشجویی، خوابگاه و سلف سرویس‌ها در دانشگاه‌های را مجهزتر کرده‌ایم و به دنبال ساخت 200 خوابگاه جدید هستیم که با ساخت آنها خوابگاه‌های دانشجویی در کشور به حدود 1350 خوابگاه می‌رسد که پوشش خوابگاهی ما خوب خواهد شد.

وی همچنین از ارتقای خوابگاه‌های فرسوده و تجهیز آنها گفت و خاطرنشان کرد: در حال جمع‌آوری خوابگاه‌های چهار و سه هستیم و برنامه داریم خوابگاه‌های با کیفیت دو و یک داشته باشیم و در کنار آن به دنبال مجهز کردن سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها و صنعتی کردن آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویی و معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری اظهار کرد: در 2 سال اخیر 166 میلیارد تومان به دانشجویان دکترا در 2 بخش ویژه و ضروری تسهیلات پرداخت شده و در بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد هم 200میلیارد تومان تسهیلات تاکنون پرداخت شده تا دغدغه دانشجویان کاهش یابد و شرایط برای تحصیل آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ ز

نظر شما