شناسهٔ خبر: 25173515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| مدیریت صحیح پسماند در اردبیل اجرا می‌شود

R41374/P1494/S6,49/CT11

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و تامین سلامت مردم مدیریت صحیح پسماندهای روستایی و کشاورزی در اردبیل اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رامین جمشید صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت پسماند مناطق روستایی و شهر ثمرین اردبیل اظهار داشت: با توجه به ضرورت مدیریت صحیح و دفع اصولی زباله در مناطق روستایی، این جلسه با هدف بررسی وضعیت و شرایط دفع پسماندهای بخش ثمرین و برنامه‌های شرکت تعاونی دهیاران بخش ثمرین در زمینه جمع‌آوری و انتقال زباله‌ روستاهای تابعه و نیز امکانات و تجهیزات شهرداری تازه تاسیس ثمرین برای مدیریت پسماندهای شهر ثمرین تشکیل شد.

وی افزود: عوامل آلودگی خاک از جمله زباله‌ها و فاضلاب‌های صنعتی و خانگی از جمله مواردی است که در این زمینه باید بررسی‌ها لازم انجام شده و مدیریت صحیح پسماندهای شهری و کشاورزی مورد توجه باشد که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود تا بتوانیم از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل با بیان اینکه ثمرین اخیرا به شهر تبدیل شده و شهرداری آن نیز به تازگی تاسیس شده است، گفت: شهر ثمرین هنوز از بافت روستایی برخوردار بوده و اکثر مردم به دامداری مشغول هستند که این امر مدیریت پسماند این شهر را به دلیل حجم انبوه فضولات حیوانی و سایر پسماندهای کشاورزی با مشکل مواجه ساخته است.

جمشیدی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان محیط زیست روستایی منطقه بیان کرد: با توجه به نقش و اهمیت آموزش و ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی پس از بازدید عمومی از روستا و محل‌های جمع‌آوری زباله، انهار و باغات حاشیه روستا در زمینه بهبود وضعیت دفع زباله و مدیریت صحیح پسماندهای روستایی اطلاعات لازم به مسئولان روستایی داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل مدیریت پسماند به ویژه در مناطق روستایی را از موارد ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه متولیان امر و مسئولان محلی با همکاری با محیط زیست تلاش لازم را داشته باشند و با مدیریت صحیح پسماندهای روستایی و بهبود وضعیت دفع زباله‌ها در راستای حفظ سلامتی روستانشینان و حفاظت از محیط زیست اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما