شناسهٔ خبر: 25173408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهمترین خلأ طرح‌های رفع آسیب‌های اجتماعی عدم مشارکت شهروندان است

گروه اجتماعی- نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: مهمترین خلأ طرح ها و مضمحل کردن بودجه‌ها در رفع آسیب های اجتماعی عدم مشارکت شهروندان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از همدان، دکتر حیدریان نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان، سه شنبه 4 اردیبشهت ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با موضوع آسیب های اجتماعی اظهار کرد: مهمترین خلأ طرح ها و مضمحل کردن بودجه‌ها عدم مشارکت شهروندان است.
وی افزود: برون سپاری طرح ها و برنامه بدون نظارت، یک راهکار عقیم و نیمه تمام است، مدیریت شهری به ویژه شهرداری می تواند با تعامل هر چه بیشتر با دستگاه‌های متولی در حوزه سلامت گره شهروندان را باز کرده و نقش مهم در رفع آسیب های اجتماعی داشته باشد.
حیدریان با بیان اینکه دستگاه‌ها واقع گرایانه در بحث اجرا، وارد شوند اضافه کرد: مشارکت دادن داوطلبانه شهروندان توسط سمن‌ها می‌تواند نتایج خوبی بر جای گذارد چرا که خرید خدمت شکلی انتفاعی بوده و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
این نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: باید شهرداری و بهزیستی در امر مقابله با آسیب های اجتماعی به صورت جدی وارد شده و از امر مشارکت غافل نشوند.
وی با اشاره به اینکه در امر اجرا می لنگیم گفت: باید عملگرایانه پیگیر مباحث حوزه سلامت و مقابله با آسیب های اجتماعی بود، برای برخورداری از آرامش و رفاه تلاش شود هر یک به سهم و توان خود در این راستا گام بردارد.
انتهای پیام

نظر شما