شناسهٔ خبر: 25173288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پارسایی: به نام حجاب، منجر به ترویج منکر شدند

ایسنا

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در برخورد یک مامور با یک زن بدحجاب، گفت: مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در برخورد یک مامور با یک زن بدحجاب، گفت: مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند.

بهرام پارسایی در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی و اصول ۲۰ و ۲۲ فصل سوم قانون اساسی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ابتدا از آن دسته از مامورین نیروی انتظامی که از حقوق ملت صیانت می‌کنند و ماموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تشکر می‌کنم، اما قانون و موازین اسلامی ما کاملا مشخص است. مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند و حرمت انسان شریفی نیز شکسته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اشک‌های آن دختر و مظلومیت‌طلبی آن مادر اشک بر قانون‌گریزی و اخلاق‌ستیزی بود. حضرت علی (ع) در خطبه ۲۷ می‌فرمایند شنیده‌ام که دشمنان از پای زن یهودی خلخال کنده‌اند، اگر مرد مسلمان به خاطر این غصه دق کند و بمیرد کار ارزشمندی انجام داده است. اکنون نیز که یک مسلمان و یک مامور ارشاد با یک زن مسلمان چنین برخوردی داشته است اگر نگوییم که باید دق کنیم و بمیریم باید مشکی بپوشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: وقتی به‌نام دین و حکومت، فرع بر اصل مقدم می‌شود واجب فدای مستحب می‌شود. بنده تذکر می‌دهم با توجه به این مورد پیش آمده باید با مامور خاطی برخورد شود و از فردی که مورد هتک حرمت قرار گرفته است دلجویی شود. به ماموران ارشاد باید آموزش داده شود.

پارسایی ادامه داد: با توجه به اینکه در فضای آزاد چنین برخوردی می‌شود انتظار نظارت بیشتر و دقت بیشتر برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی را داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما