شناسهٔ خبر: 25172800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران|کاهش یک میلیارد مترمکعبی باران در استان تهران از ابتدای سال آبی

R7840/P41362/S6,60/CT11

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: در مجموع حجم ریزش‌ها در استان تهران یک میلیارد مترمکعب از ابتدای سال آبی امسال کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدرضا بختیاری امروز در جلسه سازگاری با کم‌آبی با اشاره به میزان بارش‌ها در استان تهران اظهار داشت: میزان بارش‌ها در روز گذشته 159 میلی‌متر بوده این در حالی است که میزان بارندگی در مدت مشابه سال گذشته 270 میلی‌متر گزارش شده است. حجم بارندگی در سه روز گذشته 5.2 میلی‌متر بوده و در مجموع حجم ریزش‌ها در استان تهران یک میلیارد مترمکعب از ابتدای سال آبی امسال کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران ضمن اشاره به حجم ورودی آب به سدها بر اساس بارندگی روز گذشته افزود: میزان وروی آب به سد امیرکبیر 12 مترمکعب بر ثانیه بوده در صورتی که در مدت مشابه سال قبل 40 مترمکعب بر ثانیه گزارش شده، در مورد سد لتیان نیز روز گذشته 12 مترمکعب بر ثانیه آب ورودی داشتیم در حالی که سال گذشته در همین زمان 21 مترمکعب بر ثانیه وردی آب داشتیم.

بختیاری عنوان کرد: بر اثر بارندگی روز گذشته 10 مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد لار و 15 مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد طالقان شده، در حالی که در سال گذشته این میزان در سد لار 50 و در سد طالقان 58 مترمکعب بر ثانیه گزارش شده است.

وی در مورد کاهش حجم آب سدها گفت: در 13 فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حجم سدها تغییر چندانی نداشته منتها تا 2 اردیبهشت حجم سدهای استان به 635 میلیون مترمکعب رسیده در حالی که سال گذشته در همین زمان 810 میلیون مترمکعب حجم آب سدها گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران همچنین ضمن اشاره به کاهش برف ارتفاعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با کسری 300 میلیون مترمکعبی آب سدهای پنجگانه در استان مواجه شویم؛ از این رو باید مدیریت آب در بخش‌های مختلف در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما