شناسهٔ خبر: 25172247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدابیر پیشگیرانه در رابطه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان سنجیده شود

استاندار قم با اشاره به خسارت سنگین مالی ناشی از تلفات مرغداری های استان در سال گذشته گفت: تدابیر پیشگیرانه در مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید سنجیده شود.

صاحب‌خبر -

تدابیر پیشگیرانه در رابطه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان سنجیده شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار مسئول ستاد اجرایی آنفولانزای فوق حاد پرندگان کشور، با اشاره به تلفات بی سابقه مرغداری های قم در سال 96 گفت: این مسئله بایستی به صورت کارشناسی آسیب سنجی و راه حل های اجرایی آن عملیاتی شود.

استاندار قم با تاکید بر هماهنگی نهادهای مرتبط در استان قم جهت جلوگیری از وقوع مجدد چنین خساراتی افزود: استان قم به لحاظ جغرافیایی در مرکز کشور واقع شده است و همین مسئله ضرورت افزایش کنترل ها را دوچندان می کند.

صادقی خاطرنشان کرد: بایستی تدابیر پیشگیرانه در رابطه با آنفولانزای پرندگان اندیشیده شود تا شاهد وقوع مجدد چنین رخدادهایی نباشیم.

کریم قانعی مسئول ستاد اجرایی آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز با اشاره به توجه خاص وزارت جهاد کشاورزی به حوزه دام و طیور گفت: ضمن پیگیری پرداخت ضررهای مالی مالکان مرغداری ها در صدد انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بیماری آنفولانزای پرندگان هستیم.

نظر شما