شناسهٔ خبر: 25171857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نخستین یادواره شهدای ارتش در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره قرار است روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی نماز جمعه شهرستان جویبار برگزار شود.مسئول حفط آثار و نشر ارزش های

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره قرار است روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی نماز جمعه شهرستان جویبار برگزار شود.
مسئول حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت : به رغم اینکه ارتش در مازندران یگان مسقر ندارد ، اما در دوران دفاع مقدس سه هزار و 300شهید تقدیم نظام کرد.
در حال حاضر نیروی هوایی بابلسر ، دفتری از پادگان شهید فرامرزی ساری وابسته به لشکر 30 پیاده گرگان و دانشگاه علوم دریایی نوشهر ارتش جمهوری اسلامی در استان مازندران مستقر هستند.
سرهنگ قاسم رحیمی با بیان این نکته که ما شرمنده خانواده های شهدای ارتش در مازندران هستیم ، افزود : دلجویی از خانواده های شهدای ارتش در استان از مهم ترین اهداف این یادوراره است.
دبیر این یادواره از تداوم برگزاری آن در سال های آینده خبر داو و گفت که بر اساس برنامه هر ساله این یادواره در شهرهای مختلف استان مازندران برگزار خواهد شد .
وی افزود : در میان شهدای ارتش در مازندران ، علاوه بر 2 فرمانده لشگر ، نام 24 خلبان شهید هم دیده می شود.
سرهنگ رحیمی تعداد شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را 46 هزار نفر اعلام کرد و گفت : 36 هزار نفر از این تعداد هنگام شهادت سرباز وظیفه بودند .
مدیر عامل محترم خانه سرباز صلح ایران از همکاری شهرداری ، شورای اسلامی و بنیاد شهید شهرستان جویبار به خاطر قبول میزبانی این یادواره قدردانی کرد و گفت : تا پایان سال جاری 9 یادواره شهدای ارتش در 9 استان کشور از جمله در تهران ، فارس ، اصفهان، مشهد، کرمانشاه و تبریز برگزار می شود.
** تجلیل از مقام سربازان ارتش
مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران همچنین گفت : هویت بخشی به سربازان ارتش در یادوراره شهدا ارتشیان مورد توجه است.
سرهنگ رحیمی با بیان اینکه سربازان ارتش در تمامی عملیات های هشت سال جنگ تحمیلی حضور فعال داشته اند ، افزود : بر اساس تصمیم فرماندهان ارتش ، پرچم سربازان ارتش دوران دفاع مقدس باید همواره برافراشته باشد.
وی هدف از تشکیل خانه سرباز صلح ایران را برافراشته نگه داشتن پرچم سربازان ارتش برشمرد و گفت : در یادواره شهدای ارتش ، مقام سرباز نیز گرامی داشته می شود.
استان مازندران تاکنون بیش از 10هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
6990/1654
انتهای پیام

نظر شما