شناسهٔ خبر: 25170934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

آلودگی هوا«۲۷۱۴»

زنجان۳ روز هوای ناسالم داشته است

عصر خودرو- رئیس اداره پایش و نظارت هوای اداره کل محیط‌زیست استان زنجان، گفت: با توجه به ورود ریز گردها به کشور در سال‌های اخیر در این راستا زنجان طی سال جاری سه روز هوای ناسالم داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی اسدی افزود: از آغاز سال جاری تا سوم اردیبهشت‌ماه سه  روز از آسمان استان زنجان ناسالم  برای افراد حساس جامعه هدف همانند خردسالان، سالمندان و بیمارها بوده است.

وی اظهار کرد: طی چند روز گذشته توده ریز گردها که به استان نفوذ کرده بود که با بارش باران این توده از استان خارج شد.

رئیس اداره پایش و نظارت هوای اداره کل محیط‌زیست استان زنجان، گفت: با توجه به اینکه جهت باد استان زنجان در بهار، جنوب غربی است، احتمال ورود و نفوذ ریزگرد را داشته باشیم وجود دارد و در شرایط ناسالم به گروه‌های حساس ازجمله بیماران، کودکان وزنان باردار توصیه می‌شود که از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.

اسدی تأکید کرد: بیشترین زمان وقوع هوای ناسالم در استان زنجان فصل بهار است که بارش‌ها باعث می‌شود این توده‌ها از استان زودتر خارج شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهایی که در سال گذشته انجام‌شده بیش از 80 درصد آلایندگی هوا از طریق خودروها است و 20 درصد هم مربوط به سایر آلاینده‌ها مثل صنایع بوده و  ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون عامل اصلی شرایط ناسالم در استان بوده است.

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها:

نظر شما