شناسهٔ خبر: 25169961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اردوغان: در حال حاضر یک سناریوی بسیار عجیب در حال اجراست/در منبج اولویت با دیپلماسی است

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره ضمنی به ائتلاف برخی از احزاب اپوزیسیون و معرفی نامزدها و احتمال نامزدی عبدالله گل برای انتخابات ریاست جمهوری گفت، در حال حاضر سناریوهای بسیار عجیبی در حال اجراست که چند روز آینده آشکار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه گفت: هر زمان که با تهدید و مشکل مواجه شدید، فرار کرده‌اید. هیچ وقت همچون قهرمانان در برابر جنگنده‌های اف – ۱۶ نایستادید و از کسانی که در برابر تانک‌ها به پا خاستند، نبودید.

وی در ادامه اظهاراتش خطاب به کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: با اینگونه حرکات دست نمی‌توانید کشور را اداره کنید.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضعیت کنونی سیاسی در کشور پس از اعلام انتخابات زودهنگام گفت: برخی‌ها در حالی که به دنبال اجرای سناریوی عجیب خود هستند می‌خواهند که وضعیت فوق‌العاده هرچه زودتر لغو شود زیرا برقراری وضعیت فوق‌العاده برنامه‌های آنها را برهم می‌زند و ما این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به ائتلاف‌های تشکیل شده در کشور گفت: ائتلاف حزب حاکم با حزب جنبش ملی‌گرا یک ائتلاف شفاف است و مشروعیت دارد اما برخی به دنبال تبانی‌ها و همکاری‌های پشت پرده هستند و می‌خواهند به نام دشمنی اردوغان یک ائتلاف ایجاد کنند.

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زودهنگام ترکیه ۲۴ ژوئن آتی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه گفت: تاکنون ۴۲۷۲ تروریست در شمال سوریه، در شمال عراق ۳۵۳ تروریست و ۲۵۸ نفر در داخل خنثی شده‌اند.

منظور اردوغان از خنثی شدن تروریست‌ها این است که این افراد بازداشت، محاصره و یا کشته شده‌اند.

او در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: در مبارزه با تروریسم هیچ توقفی وجود ندارد و ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان تاکید کرد: ما برای یاری به قدس، سوریه، سومالی، میانمار برای پشت سر گذاشتن بحران‌هایشان ادامه می‌دهیم و بر دعوت به طرح‌های خود که در آن می‌گوییم جهان بزرگتر از پنج کشور است، تمرکز خواهیم کرد. وی افزود: مرحله آینده تضمین کننده امنیت و ثبات در کشور خواهد بود و بعد از همه‌پرسی مردمی ما صفحه بحران‌های سیاسی و تلاش‌های کودتا را بستیم.

وی افزود: ما به فعالیت‌های خود در سوریه با جدیت ادامه می‌دهیم و درباره منبج، تل رفعت و امنیت در مناطق دیگر به لحاظ دیپلماتیک می‌پردازیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما