شناسهٔ خبر: 25169960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت؛

جمعی از نمایندگان حوزه سلامت با امام جمعه قزوین دیدار کردند

در چهارمین روز از هفته سلامت جمعی از نمایندگان حوزه سلامت در فضایی صمیمی با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت جمعی از نمایندگان حوزه سلامت متشکل از نمایندگان واحدهای مختلف بهداشت، درمان و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ضمن دیدار و گفت و گو با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین وظایف سازمانی و خدماتی که به مردم ارائه می دهند را به صورت مختصر شرح دادند.

در ابتدای این دیدار، سرکار خانم دکتر یزدی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گزارشی مختصر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، وظایف همکاران همراه و دستاوردهای این حوزه ارائه داد.

امام جمعه قزوین در این دیدار پس از استماع سخنان حضار با تاکید بر ضرورت نظارت بر مواد غذایی و دارویی مردم خواستار برنامه ریزی جدی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خانواده ها شد.

وی در ادامه افزود: نکات بهداشتی که در کتب اسلامی گذشته وجود داشته و اسلام هم بر آن صحه گذاشته است همه برای پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از ابتلا به امراض بوده تا مردم از سلامت کافی برخوردار باشند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: نمونه آن دانشمند اسلامی "ماوردی" است که در کتاب "احکام سلطانیه" در حدود هزار سال قبل آورده است که روی ظروف ماست را با پارچه ای تمیز بپوشانید تا حشرات و گردو خاک روی آنها ننشیند و یا اینکه نانواها از پیش بندهایی استفاده کنند که باعث کثیفی نان نشود، و اسلام به طرز دقیقی با رعایت نظافت موافق بوده چیزی که اروپاییان تازه به آن رسیده اند.

آیت الله عابدینی همچنین گفت: در بحث طب سنتی و طب اسلامی تداخلات بغرنجی بوجود آمده است که باید کارهای جدی صورت بگیرد و بصورت اصولی با آن مقابله شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های اصلی مقابله با آن آموزش صحیح و نشان دادن عوارض به وجود آمده در اثر استفاده از افکار و عقاید طب های اشتباه رواج یافته در بین مردم است؛ که ممکن است آسیب های جدی به آنها بزند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از رسالت های همکاران حوزه دانشگاه علوم پزشکی برطرف کردن شک ها و تردیدهای بین طب سنتی و طب جدید است.

آیت الله عابدینی تاکیدکرد: نگاه فرهنگی- معنوی هم باید در طب و بهداشت تاثیر گذار باشد، اگر استفاده از شراب و ژله استخوان خوک یا نگهداری سگ در کشورهای دیگر مشکلی ندارد در ایران و یک کشور اسلامی استفاده از این ها مشکل ساز است که باید علل آن برای مردم هم بیان و هم در این خصوص  آگاه سازی شود.

وی در انتهای سخنان خود ضمن آرزوی توفیق برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تمامی زمینه ها گفت: اینجانب با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردم از فرصت های نماز جمعه جهت اطلاع رسانی به مردم استفاده خواهم کرد.

نظر شما