شناسهٔ خبر: 25169616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارومیه| خشکی دریاچه ارومیه سبب جابه‌جایی ۲۰ میلیون نفر از جمعیت منطقه می‌شود

R41361/P1494/S6,48/CT11

استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع دریاچه ارومیه یک بحث ملی است چراکه با خشک شدن آن باید ۲۰ میلیون نفر از جمعیت مناطق شمال غرب کشور جابه جا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدمهدی شهریاری صبح امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اهمیت استراتژیک این استان در کشور اظهار داشت: آذربایجان غربی با 3 کشور دارای مرز مشترک است و دروازه اروپا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یک پنجم پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی است افزود:متأسفانه عوامل متعددی  از جمله جنگ تحمیلی سبب عقب‌ماندگی این استان شده و بیکاری، فقر و فرار سرمایه به سمت مرکز کشور را به وجود آورده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین مسئله این استان و کشور دریاچه ارومیه است که خشک شدن آن بیماری و مشکلات زیادی برای استان تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دریاچه ارومیه یک بحث ملی است چراکه با خشک شدن آن  باید 20 میلیون نفر از جمعیت مناطق شمالغرب کشور جابه‌جا شوند.

شهریاری با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص‌های توسعه آذربایجان غربی یادآور شد: از نظر راه‌های مواصلاتی استان مشکل داریم و نیاز است که راه‌آهن برقی ارومیه  به تبریز عملی شود.

وی اظهار داشت: در حد توان از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی حمایت می‌شود تا با افزایش سرمایه‌گذاری استان رونق بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ضروری است که برخی از درآمدهایآذربایجان غربی در خود استان باقی بماند تا در از بین بردن عقب ماندگی این منطقه کمک کند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما