شناسهٔ خبر: 25169568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیراز| شورای ورزش همگانی در شهرستان‌های استان فارس برگزار می‌شود

R41382/P1486/S6,61/CT11

استاندار فارس خواستار توسعه و تقویت ورزش قهرمانی در کنار ورزش همگانی شد و اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها و شهرداری‌ها است و فرمانداران را موظف به برگزاری شورای عالی ورزش همگانی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، اسماعیل تبادار  در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان فارس در سال 97 که یکی از محورهای مهم آن ورزش همگانی بود، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به تنهایی متولی ورزش نیست و همه نهادهای دولتی و خصوصی باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند.

تبادار به ورزش‌های بومی محلی هم اشاره کرد و گفت: این ورزش هم باید نسبت به سلیقه‌های مختلف مردم فارس به ویژه روستاها توسعه یابد و همگان را به مشارکت در این برنامه‌ها دعوت کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف هستند ایستگاه‌های ورزش همگانی را در نقاط مختلف شهر به ویژه در مکان‌های آسیب پذیر ایجاد کنند، گفت : ورزش فارس موفقیت‌های خوبی کسب کرده است که جای قدردانی دارد اما باید روند رو به رشد خود را با شتاب بیشتری ادامه دهد.

وی  تاکید بر لزوم حضور مدیران تمام دستگاه‌های مرتبط با امر سلامت جامعه در جلسه شورای ورزش استان، اظهار داشت: انتظار این است که در این نشست‌ها به جز مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی، شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم حضور داشته باشد و برنامه و الگو ارایه دهد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی متخصص امر سلامت است و می تواند با ارایه الگو و راهکار به کاهش آسیب ها که هزینه هایی برای جامعه به دنبال دارد، کمک کند.

تبادار افزود: با هدف کمک به توسعه هرچه بیشتر ورزش در شهرستان‌ها، فرمانداران شهرستان‌های استان را ملزم می‌کنیم نسبت به تقویت یا ایجاد شورای عالی ورزش در شهرستان‌ها اقدام کنند.

وی همچنین با  تاکید بر لزوم ارتقای ورزش قهرمانی و جایگاه ورزش حرفه ای در این استان گفت: در بحث حمایت از ورزشکاران و قهرمانان مدال‌آور، ضرورت دارد که تمام مجموعه‌ها همکاری کنند و مشارکت عمومی را رقم بزنند.

تبادار همچنین با تاکید بر اینکه باید ورزش همگانی به صورت عمومی و کاربردی در سطح استان فارس گسترش یابد، گفت: افزایش سهم ورزش در ارتقاء سلامت مردم یک محور اساسی قلمداد می‌شود و باید به این مهم توجه شود.

استاندار فارس  همچنین بر افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند تاکید کرد و گفت: فعالیت این نوع تشکل‌های مردمی موجب فراهم شدن زیر ساخت‌های مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و انگیزشی می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس و همچنین سیروس پاک‌فطرت رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ورزش قهرمانی و همگانی در فارس پرداخته و بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌ها به ویژه مدیران استانی و فرمانداری در برگزاری جلسه‌های شورای عالی ورزش در شهرستان‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما