شناسهٔ خبر: 25169312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مستندی که باید دید /

آقا سعید، از فرانسه تا سرپل ذهاب

صاحب‌خبر -
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: حاج سعید قاسمی. این نامی است که شهید آوینی در روایت فتح آن را به (آقا سعید) معرفی می‌کرد. در فرانسه معماری می‌خواند که عراق به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد. عطای تحصیل را به لقایش بخشید و به کشورش بازگشت و رفت در خط مقدم دفاع مقدس. تصاویر او در مجموعه روایت فتح یادآور دلاوری‌ها و مقاومت‌های جانانه در آن دوران است.
پس از دفاع مقدس دوباره برای تحصیل رفت و آنچه نیمه کاره بود را به پایان رساند اما ترجیح داد بازهم به کشورش بازگردد و در اینجا خدمت کند. وقتی در کرمانشاه زلزله آمد، غیرت مثال‌زدنی‌اش به او اجازه نداد در پایتخت بنشیند و نظاره کند. عزم سفر کرد و به سرپل ذهاب رفت و همانجا هم ماند تا آنچه در طول دوران تحصیل آموخته بود را به خدمت بگیرد.
تیم حاج سعید قاسمی به سرعت شروع به ساخت و ساز کرد و با اقدامات ابتکاری همواره تا امروز در صدد رفع مشکل اسکان مردم زلزله زده و مقاوم کرمانشاه بوده است. او که 37 سال قبل در همین محل با دشمن مهاجم می‌جنگید حالا دوباره بی‌ادعا لباس رزم به تن کرده و به جهاد مشغول است.
 
شنبه اول اردیبهشت ماه ساعت 22 از شبکه افق سیما مستندی از اقدامات جهادی او با نام (آقا سعید) پخش شد که دیدن آن خالی از لطف نیست. امیدواریم روح غیرت و دلاوری در همه ما و بخصوص مسئولینی که باید به وظیفه خود عمل کنند همواره زنده باشد. از خداوند سبحان برای همه مجاهدان راه حق، توفیق روزافزون و عاقبت به خیری مسألت داریم.

نظر شما