شناسهٔ خبر: 25169077 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دارابی: تولید بیش از ۶ هزار دقیقه انیمیشن در مراکز استانها

R1356/P1356/S4,34/CT11

معاون امور استانهای صدا و سیما گفت: این معاونت با در دست تولید داشتن بیش از ۶ هزار دقیقه انیمیشن قطب‌بندی مراکز استانها و نهضت تولید فیلمنامه قدمهای بسیار موثری در این زمینه برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، علی دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما  در نشست خبری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون که ظهر امروز در ساختمان اداری صدا و سیما برگزار شد، بیان داشت: موضوع پویانمایی در کشور ما قدمتی 5 هزار ساله دارد و ظروف سفالی کشف شده در شهر سوخته سیستان و بلوچستان گویای همین موضوست.

وی ادامه داد:‌ پویایی و انیمیشن یکی از ساختارهای مهم در برنامه سازی تلویزیون و سینماست. و نه تنها مورد توجه ویژه کودکان و خردسالان و نوجوانان است، بلکه بزرگسالان نیز به آن توجه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل آقای علی‌عسگری معاونت امور استانها را مامور کردند تا با توجه به ظرفیت‌های یکه در ایران و در استانهای مختلف وجود دارد به این امر توجه ویژه‌ای شود.

دارابی خاطرنشان کرد: معاونت امور استانها مامور شده تا همراه با بخشهای مختلف سازمان بسیج همه نیروها و همچنین امکانات برون‌سازمانی با ایجاد نهضت تولید انیمیشن برگزاری جشنواره تخصص انیمیشن با رویکرد رسانة‌ای زمینه‌سازی مناسبی برای شکل‌گیری و تکامل قطب پویانمایی دینی در منطقه ایجاد کند و این معاونت با در دست تولید داشتن بیش از 6 هزار دقیقه انیمیشن قطب‌بندی مراکز استانها و نهضت تولید فیلمنامه قدمهای بسیار موثری در این زمینه برداشته است.

وی گفت: اهداف نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران فراهم آوردن زمینه رقابت سازنده برای فعالان پویانمایی کشور، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل سرمایه‌گذاری، تشویق برنامه‌سازان و ایجاد انگیزه، خرید آثار و سفارش تولید است. انتقال تجربه و کارگاه‌های آموزشی رونق‌بخشیدن تولید و نمایش پویانمایی از جمله دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون امور استانها در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی بیان داشت: شورای عالی این جشنواره در شهریور 1396 متشکل از 16 نفر از صاحبنظران، اساتید و دست اندرکاران تشکیل شد که علاوه بر فراخوان عمومی از 35 نهاد و موسسات و دانشگاه‌های مختلف برای شرکت در جشنواره دعوت به عمل آمد.

دارابی اظهار داشت: تعداد کل آثار دریافتی 1011 اثر است که بیش از نیمی از این آثار از بخش بیرون سازمان صدا و سیماست. 67 جایزه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که 33 جایزه در قالب تندیس و جایزه نقدی و 36 جایزه در قالب دیپلم افتخار تقدیم و جایزه نقدی.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل 16 بخش است که بخش اصلی شامل مجموعه و سریال، فیلم کوتاه و نیمه بلند، فیلم بلند، موشن‌گرافیک و جلوه‌های بصری است. بخش فرعی نیز شامل بخش‌های آموزشی، تبلیغاتی، عنوان بندی،‌هویت بصری، دانشجویی، دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرهنگی، شعار سال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. بخش ویژه نیز مربوط به طرح و فیلمنامه است.

دارابی تاکید کرد: این جشنواره که از 15 تا 17 اردیبهشت‌ماه با مشارکت استانداری همدان در این شهر برگزار می‌شود دارای 15 پنل علمی و کارگاه آموزشی در طول برپایی جشنواره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته خواهد بود.

معاون امور استانها سازمان صدا و سیما با بیان این مطلب که شعار جشنواره پویانمایی ملی - فرهنگ ایرانی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه و مراسم اختتامیه روز دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود. جمعی از خانواده شهیدان و ایثارگران، پیشکسوتان انقلاب اسلامی، هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه کودک و نوجوان بخصوص در حوزه پویانمایی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه تقدیر خواهند شد.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات خوبی هم در حوزه انیمیشن سینمایی صورت گرفته که ما امسال آنها را مورد بررسی قرار ندادیم و سال بعد این موضوع را نیز به جشنواره اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما