شناسهٔ خبر: 25169030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

‍ آمریکا: پس از نابودی داعش، در سوریه می‌مانیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن پس از بیرون راندن داعش از سوریه این کشور را ترک نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جنوب نیوز، به نقل از النشره، جان سالیوان، وزیر خارجه موقت آمریکا پس از نشست خود در تورنتو خاطرنشان کرد: ما همچنان به جنگ علیه داعش در سوریه تا زمان نابودی کامل آن پایبند هستیم.

وی در ادامه افزود: آمریکا فعالیت و همکاری خود را با شرکاء و نیروهای محلی در سوریه به خاطر برقراری ثبات در اراضی آزاد شده و ممانعت از بازگشت داعش ادامه خواهد داد.

سالیوان همچنین تاکید کرد: فضا را برای "سوء استفاده" نظام سوریه و حامیانش باز نخواهیم گذاشت.

وی همچنین از روسیه خواست تا "شریکی سازنده" در سوریه باشد و در غیر این صورت مجازات خواهد شد.

وزیر خارجه موقت آمریکا همچنین گفت که کشورهای گروه هفت بر این مساله توافق نظر دارند که روسیه باید ضمن توقف "مانع تراشی" در روند صلح سوریه، به تعهداتش در قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت عمل و بر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جهت اجرای این قطعنامه اعمال فشار کند.

در همین راستا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که می‌خواهد نیروهای آمریکایی در نزدیک‌ترین زمان ممکن از سوریه عقب‌نشینی کنند، اما کاخ سفید اعلام کرد که هیچ تصمیم مشخصی در این خصوص گرفته نشده و هیچ زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.

در همین راستا، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو به رغم تنش در روابط میان روسیه و آمریکا، آماده رایزنی با واشنگتن درخصوص حمله اخیر آمریکا و متحدانش علیه سوریه است.

روابط میان آمریکا و روسیه پس از اخبار مبنی بر وقوع حمله شیمیایی در دوما در حومه دمشق متشنج شده و آمریکا، فرانسه و انگلیس در چهاردهم آوریل علیه پایگاه‌های نظامی سوریه حمله کردند.

نظر شما