شناسهٔ خبر: 25168349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

فردی که با ایجاد پروفایلی در تلگرام به نام یکی از شهروندان و درج تصاویر و مطالب غیر اخلاقی در آن باعث آبروریزی و هتک حیثیت شاکی را فراهم آورده بود ،دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در تلگرام با نام و مشخصات وی و درج تصاویر و مطالب غیر اخلاقی موجبات آبروریزی و هتک حیثیت وی را فراهم آورده موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی متهم به هویت بهروز. ف. شناسایی و در یک عمیلات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.سرهنگ مرتضوی گفت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را اختلاف خانوادگی عنوان داشت.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان کرد: طبق ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا تصویر دیگری را منتشر نماید به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌گردد.این مقام ارشد انتظامى در پایان سایت پلیس فتا را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى پلیس فتا اعلام و آمادگى کارشناسان متخصص و فنى به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد./ باشگاه خبرنگاران 

نظر شما