شناسهٔ خبر: 25168219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر:

هلال احمر با کمبود منابع مالی مواجه است

مشهد- رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مشکلات پیش روی ما در این جمعیت کمبود منابع مالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر پیوندی ظهر سه شنبه در نهمین گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر اظهارکرد: هلال احمر  از ابتدای انقلاب مورد توجه ویژه امام راحل بوده و وجود نماینده ولی فقیه در جمعیت به این نهاد اعتبار ویژه ای در بین مردم بخشیده است.

وی افزود: نگاه بنده و شورای معاونین و مدیران این مجموعه به نمایندگان ولی فقیه نگاه یکپارچگی برای رسیدن به اهداف مشخص شده است  و تصویب نظام نامه و ابلاغ آن توسط رهبر معظم انقلاب بر نقش هدایتگری نمایندگان ولی فقیه در هلال احمر اشاره دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث مختلفی که در سال ۹۶ در کشور به وقوع پیوست گفت: مهمترین  این حوادث زلزله کرمانشاه وکرمان،  سقوط هواپیما ، ارسال  کمک های بشر دوستانه این نهاد به مسلمانان میانمار و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بود.

پیوندی خاطرنشان کرد: از ۴۴ حادثه مهم که در دنیا اتفاق می افتد حدود ۳۳ مورد آن در ایران حادث می شود  که مهمترین آن زلزله است.

وی با  ابراز امیدواری از وقوع حوادث کمتر در سال جدید خاطر نشان کرد: باید در سال جدید جمعیت هلال احمر در انجام ماموریت ها چابک تر و قدرتمند تر عمل کند .امیدواریم  بتوانیم در سال جدید به اصلاح زیر ساخت ها  برای رسیدن به شرایط مطلوب تر بپردازیم ، همچنین به آموزش بیشتر مردم نیز به عنوان یک عامل مهم برای آمادگی هر چه بیشتر در مواقع بروز حوادث تاکید داریم زیرا این مهم باعث کاهش هزینه حوادث و کاهش آمار تلفات و مصدومین خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات بودجه ای این جمعیت گفت: در بحث بودجه با کمبودهایی مواجه هستیم و امیدواریم که با حمایت مسئولان نیازهای امدادی و تجهیزاتی را تامین کنیم تا در زمان ماموریت‌ها و خدمات‌رسانی‌ها با مشکلی مواجه نباشیم.از حمایت‌های رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تشکر می‌کنیم، اما این میزان افزایش کافی نیست و نیازهای ما بیش از این است.

نظر شما