شناسهٔ خبر: 25167190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

پناهگاه حیات وحش یخاب به مناسبت روز جهانی زمین پاکسازی شد

آران و بیدگل - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: به مناسبت روز زمین پاک منطقه پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل پاکسازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اللهیار دولت خواه صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: عوامل یگان حفاظت این اداره با همکاری انجمن حامیان محیط زیست ابوزید آباد طی گشت و کنترل پناهگاه حیات وحش یخاب با تحویل پاکت زباله به گردشگران و طبیعت دوستان نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کردند.

وی افزود: در این برنامه نسبت به پاکسازی منطقه سیازگه، چشمه یخاب، همرود، ماریجاب، چشمه میر، بیشه و کرشاهی اقدام و حجم زیادی از زباله های رها شده در منطقه جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل هدف از این حرکت نمادین را فرهنگ سازی در جهت داشتن محیط زیست سالم بیان کرد و افزود: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار شده و به مردم زمین یادآور می شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کرده و باید به فکر حفظ آن باشند.

وی تصریح کرد: داشتن محیط زیست سالم یک مساله حیاتی است و در این میان ضرورت دارد که مردم و گردشگران گرامی با همت و تلاش خود ضمن بهره مندی از این موهبت های الهی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و با بهره مندی از آموزه های دینی و اخلاق زیست محیطی ، صیانت از جلوه های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار داده و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

دولتخواه بیان کرد: این روز به منظور ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاس گزاری از موهبت های زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است که از سوی سازمان ملل متحد نیز هر سال طبق مراسم ویژه ای در سراسر جهان برگزار می شود.

منطقه یخاب از سال ۱۳۶۰ با راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان تحت نظارت و کنترل آن اداره قرار گرفت و از آبان ماه سال ۱۳۸۹ با راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل مسئولیت نظارت بر این منطقه بر عهده این اداره قرار گرفته و با پیگیری های انجام شده در اوایل سال ۱۳۹۲ رسما به عنوان منطقه ی شکار ممنوع و در حال حاضر نیز به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شد.

شهر ابوزیدآباد یکی از شهرهای توابع شهرستان آران و بیدگل است که در ۳۰ کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است

نظر شما