شناسهٔ خبر: 25164887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وظیفه اصلی هیئت های مذهبی تربیت انسان باورمند است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری وظیفه اصلی هیئت های مذهبی را تربیت انسان متعهد و باورمند دانست و گفت: هیئت های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود قطعا خسارت می بینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته (3 اردیبهشت) در دیدار مسئولان شورای هیئت های مذهبی، کانون مداحان و هیئت رزمندگان اسلام استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، حلول ماه شعبان را تبریک گفت و افزود: ماه شعبان بر اساس روایات ماه استغفار است بنابراین باید از شب ها و روزهای پربرکت این ایام بهترین بهره را ببریم.

 

امام جمعه شهرکرد وظیفه اصلی هیئت های مذهبی را تربیت انسان متعهد و باورمند دانست و اظهار کرد: هیئت های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود قطعا خسارت می بینیم.

 

وی بر تقویت باور به خدا، باور به نماز و دعا و طلب استغفار از درگاه الهی تاکید و تصریح کرد: هیئت های مذهبی باید این باورهای متعالی را در خود و افراد هیئتی افزایش داده و زمینه ساز امید آفرینی در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه باور انقلابی همان باور توحیدی است، عنوان کرد: کسانی که بر سفره انقلاب نشسته و آن روزی می خورند اگر باور انقلابی را باور توحیدی ندانند قطعا نتوانسته اند حقیقت انقلاب و امام انقلاب و شهدا را به خوبی درک کنند و در گمراهی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان حقیقت انقلاب اسلامی را نورانی و پاک خواند و ابراز کرد: گاهی برخی ها در انقلاب خرابکاری می کنند و آبروی انقلاب را به بازی می گیرند که نباید به این ها نگاه کرد زیرا این گونه افراد خسارت می بینند اما راه انقلاب روشن و پر امید است.

 

امام جمعه شهرکرد ارتقای اخلاق اجتماعی را از وظایف هیئت های مذهبی برشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی شاهد بداخلاقی هایی در جامعه هستیم که هیئت های مذهبی به دلیل عامه بودن و تاثیرگذاری عمیق بر جامعه می توانند در رفع این بداخلاقی ها موثر باشند.

 

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی باید بر گسترش انس و الفت در میان خود بیفزایند، عنوان کرد: اگر هیئت های مذهبی به صورت متفرق از هم حرکت بکنند خروجی درستی ندارند بنابراین باید بر انس درون هیئتی و انس بین هیئت های استان افزوده شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بر شناسنامه دار کردن مجریان و تربیون داران مراسمات تاکید و تصریح کرد: مجالس ترحیم و شادی ظرفیت های مهم و تاثیرگذاری در جامعه هستند که می طلبد در همین راستا تریبون داران این مراسمات شناخته شده و دارای شناسنامه شوند.

 

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: باید یک هسته مرکزی برای برنامه ریزی فعالیت هیئت های مذهبی و مداحان در استان شکل گیرد تا شاهد انسجام رویه این هیئت ها باشیم و همچنین از توانمندی مسئولین نیز بهره مند شوند.

 

نظر شما