شناسهٔ خبر: 25164464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور انبوه عزاداران؛

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهمان‌نواز آغاز شد

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و کشوری در بجنورد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیین تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد، با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و کشوری از محل مسجد انقلاب بجنورد آغاز شد.

در این مراسم افزون بر اهالی قدردان خراسان شمالی آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عالمی، رییس شورای عالی زکات کشور و جمعی از فضلای حوزه علمیه قم و مشهد مقدس حضور دارند.

پیکر مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز از مسجد انقلاب به سمت مصلای امام خمینی (ره) بجنورد تشییع می‌شود، در این مکان نماز اقامه شده و پس از با مشایعت مردم به حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) منتقل و در این مکان مقدس تدفین خواهد شد.

گفتنی است، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری یکشنبه دوم اردیبهشت به علت بیماری و کهولت سن در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز چهار دوره نمایندگی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت که دو دوره همراه با نماینده خراسان بزرگ و دو دوره کنونی نیز به‌طور مستقل نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بود.

آیت‌الله مهمان‌نواز متولد سال 1305 در روستای «کاریزک کال» از توابع نیشابور بود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری مبارزات مردمی در بجنورد و منطقه شمال خراسان را بر عهده داشت.

وی بعد از پیروزی انقلاب، در هجدهم شهریورماه سال 1359، با حکم امام خمینی (ره) به‌عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز در بیست و سوم تیرماه سال 1391 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان خراسان شمالی اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد، پس از کناره‌گیری وی از امامت جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به‌عنوان امام جمعه جدید این شهر منصوب شد./9314/پ203/ب2

نظر شما