شناسهٔ خبر: 25164417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|طرح امنیت غذایی در استان‌های مرزی اجرا می‌شود

R41363/P1486/S6,53/CT11

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر توجه به تامین امنیت غذایی گفت: در راستای کنترل بیماری‌های دام و طیور ضمن تقویت ارتباط با کشورهای همسایه طرح امنیت غذایی در استان‌های مرزی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در نشست با استاندار و مسئولان دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم دامپزشکی در سلامت جامعه اظهار داشت: دامپزشکی در عرصه ارائه خدمات به جامعه نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد که در این راستا سلامت جامعه به فعالیت دامپزشکی وابسته است.

وی با تاکید بر کنترل بیماری آنفلوانزا در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان در نقاط مختلف  کشور کنترل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار است گفت:در استان‌های مرزی برای تامین امنیت غذایی توجه ویژه‌ای در دستور کار  قرار دارد.

رفیعی‌پور با تاکید بر توجه به تامین امنیت غذایی تصریح کرد: در راستای کنترل بیماری‌های دام و طیور ضمن تقویت ارتباط با کشورهای همسایه طرح  امنیت غذایی در استان‌های مرزی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر آمادگی برای مقابله با بیماری‌های احتمالی دام و طیور گفت: ضروری  است هر دو هفته یکبار و به‌طور مستمر دستگاه‌های عضو ستاد آنفلوانزا به استانداریها گزارش کار دهند و آماده مقابله با مخاطرات باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی ، مناطق مرزی کشور را به عنوان بازوی مهم کشور در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی دانست و افزود:در بخش دامپزشکی به این مهم توجه جدی شده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان بازوی مدیران ارشد استانی در عرصه بهداشت و امنیت غذایی است تصریح کرد:  کنترل بیماری‌های دامی و صادرات محصولات  کشاورزی نیازمند ارتباط خوب با کشورهای همسایه است و در این ارتباط سازمان دامپزشکی کشور با هدف کنترل بیماریها ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به به اینکه سالانه 2 تا 4 میلیون پرونده از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود گفت: این امر سبب بروز انتقال بیماری آنفلوانزا به دنبال دارد، لذا گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه برای جلوگیری از آنفلوانزا پرندگان ضروری است.

انتهای پیام/م

نظر شما