شناسهٔ خبر: 25164266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای گفت‌وگو درباره ایران و سوریه

سفر اعلام‌نشده رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به فلسطین اشغالی

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا برای اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی درباره موضوعات ایران و سوریه، وارد فلسطین اشغالی شده و با مقامات تل‌آویو دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده شامگاه دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد فلسطین اشغالی شد.

اهمیت این سفر علاوه بر آنکه اولین سفر ووتل به فلسطین اشغالی است، در زمانی انجام شده که تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی با سوریه و ایران افزایش یافته و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده قصد خروج زودهنگام نیروهایشان از سوریه را دارند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» ووتل تا کنون با «مئیر بن شبت» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش این رژیم دیدارهایی پشت درب‌های بسته انجام داده است.

وی همچنین قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار داشته باشد.

یک دیپلمات ارشد می‌گوید در کنار گفت‌وگو درباره موضوعات ایران و محور مقاومت، هدف اصلی این سفر اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی درباره آن است که واشنگتن فعلا هیچ تصمیمی برای خروج نیروهایش از سوریه ندارد.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین به رژیم صهیونیستی اطمینان داد که واشنگتن به حمایت از اقدامات تل‌آویو برای حفظ امنیت خود، ادامه می‌دهد.

 

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده‌اند. وزارت دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

همچنین بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

انتهای پیام/م

 

نظر شما