شناسهٔ خبر: 25163929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای ایجاد هرج و مرج در ليبی

رشوه امارات به فرستاده سابق سازمان ملل لو رفت

اقدام امارات در پرداخت رشوه به فرستاده سابق سازمان ملل در امور لیبی فاش شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ اقدام امارات در پرداخت رشوه به فرستاده سابق سازمان ملل در امور لیبی فاش شد.
 
«گروه بین المللی اقدام برای لیبی» امارات و مصر را به ضربه زدن به تلاش‌های آشتی در لیبی و ناکام گذاشتن مأموریت هیئت‌های سازمان ملل در این کشور و پرداخت رشوه به کارکنان آن با هدف جانبداری از یک طرف سیاسی در لیبی و ایجاد هرج و مرج در این کشور متهم کرد.
گروه بین المللی اقدام برای لیبی با صدور بیانیه‌ای خطاب به جامعه جهانی، از اقدام امارات در به بازی گرفتن فرستاده‌های سازمان ملل با اهداف غیرانسانی انتقاد و تاکید کرد امارات به برناردینو لیون فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی، رشوه پرداخت کرد تا بین طیف‌های مختلف جامعه این کشور اختلاف افکنی کند.
در این بیانیه آمده است: غسان سلامه فرستاده فعلی سازمان ملل هم در برابر کشتار‌هایی که شبه نظامیان در بنغازی، سب‌ها و دیگر شهر‌های لیبی صورت می‌دهند، سکوت کرده است و هیچ اقدامی برای پایان محاصره مردم شهر درنه انجام نمی‌دهد. سلامه به جای آنکه برای تحویل دادن جنایتکاران جنگی به دادگاه بین المللی کیفری تلاش کند، سیاست‌های او متمرکز بر تقویت خلیفه حفتر و اعطای مشروعیت به او است. امارات و مصر در طول چهار سال گذشته به صورت علنی و آشکار برای ضربه زدن به تلاش‌ها برای متحد کردن موسسات مدنی و نظامی در لیبی تلاش کردند. امارات به این شیوه می‌خواهد بر لیبی اعمال حاکمیت کند.

نظر شما